עדכונים חיים

משפט נתניהו: מדוע ינון מגל התחיל לשיר על דוכן העדים?

הבוקר שב להעיד אודי הירש, לשעבר סגן עורך וואלה!, ולאחר מכן עלה להעיד מגל שבעבר שימש כעורך הראשי של האתר. התביעה טענה כי הוא מעיד דברים שונים ממה שאמר בחקירתו במשטרה

ינון מגל ינון מגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פוסט נעוץ נעוץ

משפט נתניהו - תיק 4000 | העדויות נמשכות

העדויות במסגרת תיק 4000 נמשכות הבוקר (שלישי). תחילה, יחזור לדוכן העדים אודי הירש, מי ששימש כסגן עורך אתר וואלה!. לאחר מכן עלה להעיד שדרן 103FM, ינון מגל, ששימש בעבר כעורך האתר.

מתן וסרמן

השופטים דחו את בקשת התביעה בפעם השלישית לחקור את מגל בחקירה נגדית

התובעת תירוש מבקשת בפעם השלישית לחקור את העד בחקירה נגדית, עם זאת, השופטים דחו את בקשת התביעה.

"בחקירה הוא אומר שהאתר היה אובייקטיבי עכשיו יש כאן סיפור שלם שהוא לא רצה שיערכו אותו רק בגלל שיש מאחוריו חיילים. חושבת שהצטברו די הרבה טעמים גם בגישה העוינת של העד לצד שהוא זימן אותו, גם בעוינות שלו למשפט, הקשר שלו עם הנאשם, העובדה שהוא מממן את הגנתו, על מנת שנוכל לברר את האמת עד תום, זה האינטרס שלנו בסוף בית המשפט הוא זה שיכריע".

מתן וסרמן

מגל: "עזבתי את וואלה כי היה שם בלתי נסבל"

תירוש: "מדוע עזבת את וואלה". ינון: "הייתה לי הצעה לבוא לפוליטיקה והיה לי רע בוואלה אז באתי". תירוש: "מה היה לך רע בוואלה?". ינון: "זה היה כבר בלתי נסבל. המערכת יחסים ביני לבין אילן, הוא שם את אודי הירש שעשה כל מה שהוא רוצה להיות אחראי על ההום-פייג אז דוחקים אותך". תירוש: "עד כמה הבקשות של מר נתניהו ומשפחתו היו חלק מסיבת עזיבתך את וואלה?".

ינון: "את עושה פה פירוש שמדלג מעל אילן. הייתה להם השפעה כי זה היה חלק מהדברים שדרדרו את היחסים עם אילן ישועה". תירוש: "בחקירה ציינת ב-2 התערבויות נוספות בחקירה שלך כסיבות לעזיבה". מקריאה מתוך העדות 'ההתערבויות בנושא של ביבי היו חלק מהעזיבה כמו גם התערבויות שלו בתוכן שיווקי'. ינון: "זה מה שאמרתי".

מתן וסרמן

מגל מודה: "ההתערבות בנושא נתניהו התחילה עם תחילת עבודתי בוואלה"

מגל: "הסיבה לעזיבת האתר הייתה בין השאר בגלל החילוקי דעות והחיכוכים שהיו לי עם ישועה. הן בעניין של אינטרסים פוליטיים והן בעניין של נתניהו ואחרים". התובעת תירוש: "הוצג בפניך בחקירה שישועה הציג בפני אלוביץ שהוא ייתן הוראה אחרת כיוון ושהוא הנחה שזה לא ילך ושזה על סך פיצוץ".

לאחר מכן התובעת שאלה: "ההתערבות בנושא נתניהו התחילה עם עבודתך?". מגל: "מההתחלה". התובעת: "כמה זמן זה נמשך?". מגל: "כל הזמן".

מתן וסרמן

מגל: "ההתערבויות לטובת משפחת נתניהו יצרו אווירה לא טובה"

תירוש: "אתה זוכר באיזה מינוח השתמשת לגבי ההשפעה של הבקשות עליך ועל החיים במערכת?". מגל: "צאי מנקודת הנחה שאני לא זוכר". תירוש: "אתה זוכר פעם שניר חפץ צלצל אליך וביקש ממך לעשות משהו". מגל: "הייתה פעם אחת שחפץ התקשר אליי ואמרתי לו שאני לא מקבל את בקשתו ואז אילן יושעה צלצל והייתי צריך לעשות את הבקשה של חפץ אני לא זוכר מה זה היה אפילו". תירוש: "למה לא לקל את ההנחיות מחפץ?". מגל: "כי אני לא צריך לקבל הוראות ממר חפץ".

תירוש: "מר מגל יש לך בעיות זיכרון?". מגל: "יש לי ערפילית זיכרון". תירוש: "מה זה אומר?". מגל: "הזיכרון שלי לפעמים זז, חברים שלי יודעים את זה זה לאו דווקא קשור לענייני משפט". תירוש: "סיפרת שהתנגדת מאוד לאילן ישועה כמה למיטב ידיעתך מה שאתה יודע היו מקרים שהוא עקף אותך עבר לאנשים מתחתיך?".

מתן וסרמן

מגל: "נתניהו היה חלק מהתערבויות פוליטיות או כלכליות שישועה ניסה לכפות עליי"

תירוש שאלה את מגל איך הגיעו הלחצים מאילן יושעה. האם בטלפון? בהודעות? מגל השיב שכנראה הודעות sms תירוש הקריאה לו מהעדות במשטרה שם הוא אמר את הדברים מגל השיב אותם.

תירוש: "סיפרת לנו על התערבויות למה נלחמת בהתערבויות הרי זה היה לטובת גורמים פוליטיים שאתה מעריך?". מגל: "הייתי בתפקיד והייתי נאמן בתפקיד שלי לא אהבתי התערבויות חיצוניות בים אם זה מישהו שנאי תומך בו פוליטית". תירוש: "למה לא חשבת שהמנכ״ל לא צריך להתערב בעבודת העריכה?".

מתן וסרמן

השופטים דחו את בקשת התביעה לחקור את מגל נגדית בשלב הזה

מתן וסרמן

התביעה: "אצטרך להעריך את המצב מחדש"

תירוש: "עד כמה הייתה צפייה של אילן ישועה לאישור מראש של כתבות ולהיות רגיש בכתבות כאלה מראש?"

ינון: "הוא ביקש ממני להיות זהיר ולא להפתיע אותו באיזה מצב שיכניס אותו לפינה. שפתאום אני אכנס חזיתית בשרה נתניהו וזה יפתיע אותו בעמוד ולהיות מודע לרגישות".

מתן וסרמן

השופטת גערה: "זה לא תיאטרון"

מגל: "לא נגדית מה הוחלט? לא עוין?"

צחוק באולם

מתן וסרמן
ינון מגל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תירוש נגד דברי מגל: "סתירה חזיתית, אבקש לחקור אותו בחקירה נגדית"

תירוש שאלה את מגל: "אמרת שהאתר היה אובייקטיבי ולא מלא שנאה לביבי ולכן זה עיצבן אותי שהתערבו לי בתכנים?"

מגל השיב: "לא רציתי התערבויות של אף אחד לא של גדעון סער ולא של נתניהו. הבון טון באתר היה מלא שנאה לנתניהו, אולי היה פה כתב שם כתב שחשב אחרת".

מתן וסרמן

עו"ד תירוש ביקשה לחקור את מגל בחקירה נגדית, השופטים סירבו

מתן וסרמן

מגל: "האתר היה מאד עוין לנתניהו, הספינה הייתה מאד במובהק נגדו"

תירוש: אתה זוכר מה אמרת בהודעה שלך במשטרה בעניין של איך האתר סיקר את נתניהו?"

מגל: "לא".

מתן וסרמן

מגל: "עורר בי בחילה וגועל ההתערבויות של ישועה"

תירוש: "בוא נדבר על העבודה שלך בוואלה. מבחינת העבודה היום יומית"

ינון: "כל בוקר יש ישיבה עם העורכים וכמובן עם המנכ"ל והתחומים השונים שאתה אחראי עליהם."

מתן וסרמן

מגל: "התפקיד שלי בטוויטר הוא הומוריסטי"

תירוש: "שיר ששרת עם רה״מ"

מגל: "בטח עם שמעון ריקלין ואראל סג״ל"

מתן וסרמן

מגל: "זה לא משפט נתניהו, אלא של כל הגוש האמוני"

תירוש: "השאלה האחרונה שלי הייתה לגבי הד סטראט"

מגל: "הייתי בבית והיו באותם הימים יש דיבורים על הסדר טיעון בין נתניהו והפרקליטות ורציתי למנוע את זה אז עלה לי הרעיון לעשות מגבית שתעודד אותו שתיתן לו רוח גבית' שלא לחתום על ההסדר' הרמתי טלפון למישהו שמבין בזה וגייסנו 4 מיליון שקלים"

מתן וסרמן

"מה רלוונטי למשפט?": עימות בין התביעה לשופטים

תירוש: "מדובר בעד שהקשר לנאשם כגון מימון המונים להגנת הנאשם בתיק הזה ודברים אחרים הוא בהחלט רלוונטי למקום שאנו נמצאים בו. כמעט כל הדברים שמגל מפרסם ואומר הוא כמעט ידיעה שיפוטית אבל אנחנו כן צריכים שהדברים יהיו לפרוטוקול. לא יתכן שכל הקהל הנכבד הזה ידע על הדברים ובית המשפט..."

השופטת פלדמן: "השאלה מה רלוונטי למשפט?"

ינון מגל

מגל: "אין לי עם נתניהו קשר אישי"

תירוש: "מה הקשר שלך לנתניהו?"

ינון: "אין לי ממש קשר... אנחנו סוג של..."

מתן וסרמן

הירש: "היה לנו תדרוך מערכתי עם בנט"

חן: "אתה מצאת לנכון להוסיף כאן בעדות שלך שאמרת אמירה כללית של לדרדר זה דבר שלא עושים בעיתונות שזה חמור".

הירש: "בהינתן שלא הייתה בעיה משפטית או שמדובר בידיעה שהיא שקר מוחלט זה בעייתי ברור, אבל זה לא עבר דרכי אני לא מכיר את תוכן הידיעה שאתה שואל עליה".

מתן וסרמן

הירש: "הידיעה של ראש ממשלת יוון נולדה בחטא"

עו"ד ז'ק חן טוען בחקירה הנגדית של אודי הירש שהם (בכירי וואלה) הם שפנו לניר חפץ ולא הפוך : "שי מגל היה המשנה לאתר YNET והוא עבד גם עם ניר חפץ. לי היה ברור ואני עומד בזה גם היום שהיה ניסיון להביא מישהו שהוא יס מאן שלו למשרה מאוד חשובה של ראש מערכת חדשות"

הרוש: "אם זה מה שכתוב אז כן".

מתן וסרמן

רגע לפני עדותו: מגל בציוץ משעשע

מעריב אונליין

הירש: "כל התערבות של המנכ״ל בוואלה הייתה פסולה"

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת עדותו של אודי הירש לשעבר סגן עורך וואלה וכיום עורך מהצד השני בתאגיד השידור ״כאן״. חוקר את הירש עו״ד ז׳ק חן, הסנגור של שאול אלוביץ׳.

חן: "בתקופה שינון מגל היה עורך ואתה היית אחראי על דברים אחרים אמרת שהדברים לא עברו דרכך".

הירש: "אמרתי בד״כ בסופי שבוע שמגל לא ענה שהם (ישועה ומגל, ב״א) רבו אז זה עבר דרכי".

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט בעדות מילצ'ן צילום: רויטרס