רמי לוי חוטף מהלקוחות: בקשת תביעה ייצוגית הוגשה נגד ישראייר

לקוחות שביטלו טיסות בהתאם לחוק בחברת "ישראייר" שבבעלותו של רמי לוי, חיכו זמני המתנה ארוכים, אך ההחזרים אינם הגיעו. התשובות היו לא ברורות, הפניות נותרו ללא מענה, מה שהוביל להגשת תביעה ייצוגית

אברהם בלוך צילום: לירון מולדובן
רמי לוי
רמי לוי | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

לפי הבקשה, לקוחות שקיבלו אישור לביטול עסקה בהתאם לחוק, נאלצו להמתין להחזר תקופה ארוכה מהמותר. פניות חוזרות לשירות הלקוחות לא זירזו את התהליך, תשובות כלליות לא הובילו לפתרון, והבטחות לטיפול לא תמיד קוימו. בחלק מהמקרים, הכסף הוחזר רק לאחר לחץ מתמשך מצד הלקוחות – ולעיתים אף לא אז.

חוק הגנת הצרכן קובע כי חברה מחויבת להשיב ללקוחות את כספם בתוך 14 ימים ממועד הביטול, עם אפשרות לניכוי דמי ביטול של עד 5% ממחיר העסקה או 100 ש"ח – לפי הנמוך מביניהם. לטענת התובעים, ישראייר הפרה חובה זו באופן שיטתי, תוך עיכוב ההחזרים או הימנעות מהעברתם לחלוטין.

לקוחות שביקשו לדעת מתי יקבלו את כספם נתקלו פעמים רבות בתשובות לא ברורות. פניות בדוא”ל ובטלפון נותרו ללא מענה מספק, ההבטחות להחזר “בקרוב” התארכו, אך הכסף לא הוחזר ללקוחות.

תגיות:
רמי לוי
/
ישראייר
/
כספים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף