העתירה, שהוגשה גם בשיתוף עותרים נוספים, תקפה את החלטת המשרד להגנת הסביבה להעניק היתר פליטה להפעלת שבעה מנועי בעירה פנימית בתחנת הכוח, בטענה כי ההחלטה התקבלה תוך סטייה מהוראות חוק אוויר נקי וללא בחינה מספקת של הטכנולוגיה המיטבית לצמצום זיהום האוויר, כמתחייב בחוק.
בפסק דינו קבע בית המשפט כי ההיתר ניתן מבלי שנבחנה כנדרש השאלה אם הטכנולוגיה שנבחרה היא הטובה ביותר להפחתת פליטות. עוד נקבע כי החלופה שנבחרה על ידי המשרד להגנת הסביבה היא זו שגורמת לזיהום עודף - טענה שעליה עמדו העירייה והאיגוד לאורך כל ההליך המשפטי.
עוד אמר: "עיריית אשדוד והאיגוד, בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה, מקדמים תוכנית לאומית להפחתת פליטות. כראש העיר אני מאמין שבסופו של דבר ההחלטה האמיצה של בית המשפט תסייע בהשגת יעדי התוכנית. אשדוד בתקופתי מובילה אסטרטגיה פשוטה - יותר אוויר נקי ופחות זיהום - כך עשינו וכך נמשיך, בכל האמצעים שברשותנו”.
בהודעתה לתקשורת הבהירה עיריית אשדוד כי לא תאפשר הפעלה של תחנות מזהמות בשטח העיר מבלי שיתקיים הליך תכנוני, סביבתי וציבורי שקוף, מבוסס מדע ומחויב לבריאות התושבים. “אזור התעשייה באשדוד סובל מזה שנים ממפגעי אוויר - וההחלטה היא נדבך נוסף בתיקון העוול הסביבתי. נמשיך לעמוד על זכות תושבי העיר לאוויר נקי ובריאות תקינה".
עוד אמרה: "פסק הדין מחזק את החשיבות שבהליכי קבלת החלטות מבוססי מידע מקצועי ומעודכן. אנו מאמינים כי בחינה מחודשת של הטכנולוגיות תוכל להבטיח את האיזון הנכון בין שמירה על בריאות הציבור, איכות החיים ואיכות הסביבה לבין צרכים תשתיתיים. פעלנו ונוסיף לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו - למען בריאות ואיכות חיי תושבי המרחב ואיכות הסביבה”.