בתביעה נטען כי ההטעיה החריפה החל מאמצע יולי, עם פתיחת מבצע שבו הוצגו רכבים בתשלומים ב-0% ריבית. בפרסומים לא צוין כי העסקאות צמודות למדד, והצרכנים קיבלו את הרושם שהמחיר בתשלומים זהה למחיר בתשלום אחד. המידע על ההצמדה הופיע רק ב"חלונית נסתרת" באתר, בכתב קטן ובניסוח מעורפל - "ההחזר החודשי עשוי להתעדכן" - מבלי לציין במפורש שמדובר בהצמדה למדד, באיזה שיעור, או את סכום ההשלמה בסיום התקופה.
עוד נטען כי הסכם ההלוואה אינו מוצג ללקוח לפני הרכישה, וכי ניתן להשלים עסקה מבלי להיכנס לחלונית המוסתרת כלל. במקרים של הלוואת בלון, כך נטען, הצרכנים מגלים רק בדיעבד שבסיום תקופת התשלומים נדרש מהם תשלום נוסף, שעלול להגיע למאות אלפי שקלים, וגם הוא צמוד למדד.
לפי התביעה, התנהלות זו מפירה את חוק הגנת הצרכן ופוגעת בעקרון השקיפות, תוך שימוש במינוחים מעורפלים והסתרת מידע מהותי בעמודים וקישורים נסתרים. המבקשים טוענים כי יש לאשר את התביעה כייצוגית כדי לאכוף את הדין, להרתיע מההפרה שלו ולספק סעד לנפגעים מטסלה.