גם לכם נמאס? ענקית הסלולר תשלם קנס כבד לאחר שפנתה ללקוח עבר

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים הטילה קנס מנהלי של 70 אלף שקלים על הוט מובייל, לאחר שפנתה יותר מ-20 פעמים ללקוח עבר, גם אחרי שהוא ביקש במפורש להסיר את פרטיו

אברהם בלוך צילום: לירון מולדובן
טלפון סלולרי
טלפון סלולרי | צילום: אינגאימג
2
גלריה

בבדיקת הרשות, במסגרת הליך אכיפה, נמצא כי בין השנים 2022 ל-2025 בוצעו יותר מעשרים פניות טלפוניות והודעות דוא"ל למתלונן, גם לאחר שדרש במפורש להסיר את פרטיו. הפניות נעשו תוך שימוש במידע אישי שנשמר במערכות החברה, הן על ידי נציגיה והן על ידי משווקות חיצוניות.

הוט מובייל
הוט מובייל | צילום: אבשלום ששוני

מהממצאים עלה כי הוט מובייל השתמשה במידע ממאגר הלקוחות שלה בניגוד למטרותיו, ולא עמדה בחובת היידוע הקבועה בחוק - בין היתר בכך שלא הובהר ללקוח כי המידע יישמר לצורכי שיווק לאחר סיום ההתקשרות, וכי ייתכן שיועבר לגורמים חיצוניים רק בהסכמתו. בנוסף, בדיוור הישיר לא צוין כי מדובר בדיוור ישיר, לא נמסרו פרטי בעל המאגר או מקור המידע, ולא ניתנה לנמען אפשרות ברורה לבקש הסרה.

עוד נמצא כי גם לאחר פניות חוזרות של הלקוח להסרת פרטיו - באמצעות מייל, שיחות טלפון והמועצה לצרכנות - המשיכה החברה לשלוח הצעות שיווקיות, אף שבחלק מהמקרים נמסר לו שמספרו "נחסם לשיווק". הרשות קבעה כי מדובר בהפרת החוק, והבהירה כי תמשיך לפעול בנחישות כנגד שימוש בלתי חוקי במידע אישי של לקוחות עבר לצרכים שיווקיים.

תגיות:
משרד המשפטים
/
קנס כספי
/
הוט מובייל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף