אי אפשר להתעלם מהעובדה שהנגישות לכלי הרכב הדו גלגלי ובעיקר לקורקינטים במרבית הערים בארץ ולאופניים בערים גדולות כמו תל אביב, היא כתוצאה מכוונה לצמצם את מספר הרכבים הנעים בכבישים במיוחד לאחר השקת מסלולי רכיבה.
"יש חברות שזכו במכרזים והציפו את הערים בקורקינטים לכן כל נער יכול להעביר כרטיס אשראי ולנוע על הכלי. אין פה הקפדה על גיל הרוכב, אין הקפדה על חבישת קסדות. גם שבאו מתוך כוונה טובה הכל פרוץ וארעי, מה שהפך את האירוע למסוכן", אומרים למעריב תושבים רבים.
עתה מסתבר כי המשטרה בכל רשות מקומית מגבירה את האכיפה תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים, וזאת כדי למנוע את סיכון החיים והעבריינות הפרועה בדרכים.
עוד אמר כי "צריך לזכור שלא כל הנהגים מיומנים או מגיבים באותה מהירות ולכן רמת הסיכון היא גבוהה כשאותם רוכבים מפתיעים את הנהגים. הם מגיעים ברכיבה מהירה ממש סמוך למראת הרכב, פתאום מגיעים משום מקום לתוך צומת ברמזור אדום ואם חשבנו עד לאחרונה שמדובר רק בשליחים כעת מתברר שמרבית מהרוכבים לא מקפידים בשמירה על החוק".
ולא רק במשטרה מכירים את התופעה האיומה הזאת שהפכה לבלתי נסבלת. "אני נוסע בכבישים וזה בלתי אפשרי ממש. מרבית הנהגים לחוצים בכבישים, תקועים בפקקים או ממהרים לעבודה ובכל שנייה מגיע רוכב דו גלגלי שיוצר מעין אתגר לתגובה של הנהג. הם מזנקים מהמדרכות כאילו משום מקום ישר לתוך התנועה, וכל רגע נראה שאתה הולך להעיף את רוכב האופנוע" אומר למעריב נהג ותיק מתל אביב.
תושבת פתח תקווה, שהעיתה עדה לתאונה מספרת: "נסעתי ברכב והיה ברור לי שרוכב הקורקינט הולך להתפרק בכל שנייה. הוא עשה סלאלום בכביש, הקפיץ גלגל, ואז פגע באוטובוס ועף למרכז הכביש. בדרך נס נהג רכב שהגיח בכביש לא מרח אותו פשוטו כמשמעו. אני רואה את זה כמעט ביום יום ולא יודעת מה יעלה בגורלם של אותם רוכבים".
חשוב לציין כי הרכיבה הפרועה של בעלי הדו גלגלי, מרחיקה לכת בשעות הלילה המאוחרות וגם אז היא מסוכנת שכן הראות טובה פחות ולא אחת הכבישים העירוניים רטובים מזרמי ההשקיה בכיכרות.
"לרכב ברחוב העצמאות בכפר גנים ג במהירות בשעת לילה זה סיכון חיים ממשי. הרוכבים הרי לא נותנים זכות קדימה וכשמגיעים על קורקינט חשמלי שלושה רוכבים במהירות, כל סטיה יכולה להעיף נער מהקורקינט ואני תמיד תוהה איפה ההורים של הילדים האלה" מציין בפני מעריב תושב פתח תקווה.
התופעה הזאת חמורה שבעתיים בתל אביב שם המשתמשים ברכבים הדו גלגליים מספר עצום וגדול מהרבה מכל עיר בישראל. "פה יש לנו אלפי רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים, זה כלי התחבורה של הצעירים ומרבית האזרחים בתל אביב" אומר למעריב תושב תל אביב.
"האמת מרבית הרוכבים המנוסים חבושים בקסדות אבל תמיד רואים את אלו המתחמקים, את אותם פורעי חוק שמסכנים גם את חייהם אבל גם את חיי הנהגים האחרים והולכי הרגל המשתמשים בדרך כי הם פורצים לתוך התנועה ולא רוכבים בסבלנות. הם לא עוצרים בעצור, לא לפני מעברי חצייה ובודאי שרמזור אדום לא נמצא בכללים שלהם שזה מטורף ממש".
מסתבר שבמשטרה, בעיקר במחוז תל אביב, הפנימו את רמת המסוכנות וביומיים האחרונים ביצעו מבצעי תנועה. באחד מהם, אשר בוצע אתמול (ראשון) בשיתוף עיריית הרצליה, רשמו השוטרים והמפקחים 81 דו"חות אכיפה בגין עבירות חמורות ובכלל רכיבה נגד כיוון התנועה, נהיגה מתחת לגיל 16, רכיבה ללא קסדה, רכיבה על המדרכה, הרכבת נוסע נוסף, נסיעה באור אדום ועבירות נוספות.
מסתבר כי המשטרה מתאמת מבצעים משותפים עם הרשויות המקומיות בכל הארץ ונעזרת באמצעים הטכנולוגיים המרושתים באותם ערים במטרה להגביר את האכיפה ולפעול נחרצות כנגד עברייני התעבורה רוכבי הדו גלגלי.
במשטרה מציינים כי במהלך המבצע נעצרו ועוכבו מספר חשודים, ובכללם תושב הרצליה בן 36 שחשוד בתקיפת שוטרת וניסיון הימלטות והיום הוא יובא בפני בית משפט. וקטין בן 16 עוכב בגין נהיגה על קטנוע ללא רישיון נהיגה כשהקטנוע הוחרם.