תובעים את גט טקסי: "סירבו להעלות למונית אדם עם מוגבלות ראייה"

לפי כתב התביעה, בתו של הרצל כהן הזמינה עבורו מונית, אך כשהבחין הנהג כי הוא מלווה בכלב נחיה, סרב להעלות אותו. גט טקסי: "אנחנו רק מתווכים"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מונית
מונית | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, באמצעות עוה"ד  אינאס חג' יחיא,  הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב תביעה על סך 125 אלף שקלים נגד חברת המוניות "גט טקסי" ושני נהגי מונית העובדים עם החברה, בשל סירובם לתת שירות לאדם עם מוגבלות בראייה, המתנייד עם כלב נחייה.

במענה לפניית נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מובלות, טענה חברת גט טקסי כי היא "משמשת כמתווך בלבד בין הנהגים לבין הנוסעים" וכי "אין החברה אחראית לכל נזק, אי נוחות, אובדן או עוגמת נפש הנגרמים, במישרין או בעקיפין, מהתנהגות הנהגים." בניגוד לכך, נטען בכתב התביעה כי החברה התרשלה בכך שלא הנחתה את הנהגים כיצד לנהוג כלפי אנשים עם מוגבלות בכלל, וכלפי עיוורים המלווים בכלבי נחיה בפרט, ולא פיקחה על עבודתם כראוי.

לאור כל זאת, נטען כי התנהלות הנהגים והחברה מהווה אפליה על רקע מוגבלות. הנתבעים "הפרו ברגל גסה את הוראות חוק השוויון, ופגעו פגיעה חמורה בזכויות אנשים עם מוגבלות", צוין בכתב התביעה. אשר על כך, מבקשת התובעת לפסוק עבור מר כהן פיצוי כספי בסך כולל של 125 אלף שקלים.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם: "אנשים עיוורים המסתייעים בכלב נחיה משתמשים באופן תדיר במוניות כדי להגיע ממקום למקום. אחת החוויות הלא נעימות החוזרות לצערי על עצמם היא שגם לאחר חקיקת חוק השיוויון, נהגי מונית מסרבים להעלותם למונית, או חולפים על פניהם ואינם עוצרים. חקיקת השוויון נועדה למנוע מצבים אלה של הפליה בוטה של אנשים עם מוגבלות וסירוב להעניק להם שירות. אנו, בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלת פועלים ונמשיך לפעול על מנת למגר תופעות פסולות אלה".

תגיות:
גט טקסי
/
אפליה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף