ביטול טיסות עקב נגיף הקורונה

ביטלתם את טיסתכם למזרח בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ולא מוכנים להחזיר לכם את כספכם? עדין מתלבטים אם לבטל או לא? והאם תהיו זכאים לקבל פיצוי או החזר על ביטול הטיסה?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מטוס
מטוס | צילום: שאטרסטוק

בשבועות האחרונים נוסעים ישראלים רבים ביטלו את נסיעתם המתוכננת למזרח, או שעדין מתלבטים אם לבטל את נסיעתם בשל התפשטות נגיף הקורונה. מדובר בדילמה לא פשוטה, שכן מצד אחד מדובר בחשש לגיטימי של הנוסעים החוששים להידבק במחלה ושאינם מעוניינים להסתובב במהלך חופשתם עם מסכה, ולאחר מכן לשוב לישראל ולהישאר מרותקים בביתם, ומצד שני אותם נוסעים גם חוששים להפסיד אלפי דולרים שהשקיעו בחופשתם.

מדובר למעשה במצב חריג, אולם מצופה לעניות דעתי מחברות התיירות והתעופה לגלות שיקול דעת ורגישות ולאפשר לנוסעים שחוששים לבריאותם לבטל את הזמנתם ולהשיב את כספם. מה גם, שאותן חברות לא צפויות לקחת אחריות אם חלילה נוסע שנאלץ לנסוע על מנת שלא להפסיד את כספו - יחלה.

בנוסף לכך, אף אם חברות התיירות העבירו לכאורה את התמורה ששילמו להם הנוסעים לספקים בחו"ל, גם הספק מחו"ל מודע למצב הקיים כיום שכן מדובר במגיפה עולמית. חברות התיירות מנהלות מערכת יחסים שמבוססת לרוב על הכרות רבת שנים עם אותם ספקים מחו"ל. לפיכך, יש מקום שאותן חברות תיירות יעשו מאמצים כדי להשיב לנוסעים את כספם, וחובת ההוכחה לכך מוטלת עליהן.

מדובר בזכות משמעותית, שכן ישנם נוסעים רבים שביטלו טיולים מאורגנים למזרח בעקבות נגיף הקורונה ואשר זכות זו רלוונטית עבורם. חברות התיירות והתעופה אינן רשאיות לסרב לבצע החזר זה. החריג לכלל זה הוא מקרה שבו החבילה שהזמינו הנוסעים כוללת שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל, והחברה שדרכה הם רכשו את החבילה הציעה להם לבחור מראש בין זכות הביטול מכוח חוק הגנת הצרכן לבין זכות הביטול לפי מדיניות הביטול של נותן השירות מחוץ לישראל.

תגיות:
תיירות
/
צרכנות
/
קורונה
/
דיני תעופה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף