בימים אלו אין קבלת קהל אצל רשם הקבלנים ולכן לא ניתן להגיע אליו כדי לשאול שאלות או להגיש בקשות. מצב דברים זה מקשה על קבלנים להתנהל מול הרשם בכל הקשור להגשת בקשות כאמור ויוצר בקרבם בלבול רב וחוסר ודאות.
חמור מכך, בניגוד לעבר כעת לא ניתן ליצור קשר טלפוני עם רשם הקבלנים, וחסרונו של שירות זה מורגש היטב בקרב ציבור הקבלנים ומקשה על התנהלותם בפני הרשם בתקופת הקורונה. לפיכך, היעדר אפשרות לקבל תשובות לשאלות באמצעות הטלפון או באמצעות קבלת קהל כאמור, גורם לעיכובים רבים בהתנהלות מול הרשם ומותיר את הקבלנים חסרי מענה.
עם זאת, חשוב לציין כי הוועדות אמנם סגורות אך עדיין פועלות. על כן בקשות רבות לרישום קבלנים שמבוססות בעיקר על מגיש הבקשה שהוא מהנדס, הנדסאי או מנהל עבודה (ולא על שני בעלי תפקידים) בדרך כלל אינן צריכות לעבור דרך הוועדה הפתוחה אלא הסגורה, ואז כן מתקבלות תשובות מרשם הקבלנים בעניינם.
נכון להיום, ההתקשרות עם רשם הקבלנים נעשית באמצעות המייל בלבד וזאת בשל העובדה שאין קבלת קהל במשרדי רשם הקבלנים או מענה במוקד הטלפוני.
בשל העובדה שצוות העובדים אצל רשם הקבלנים מתפקד, נוצר מצב שבו מחד יש מעט בקשות חדשות שמוגשות לרשם ומאידך ישנו צוות מלא של עובדים שערוך לעבודה רגילה ואף לקבלת החלטות.
התרשמותי האישית היא כי דווקא בימי הקורונה רשם הקבלנים והצוות שלו מטפלים באופן מעט סלחני בבקשות ומאשרים אותן ביתר קלות. זאת, כדי לקדם בקשות ולמנוע את הגעתן לדיון בוועדות הפתוחות שכאמור אינן פעילות כעת.
סיבה נוספת להגיש בקשות לרשם הקלנים דווקא בתקופה הנוכחית היא בשל התחזית כי אחרי תום תקופת הקורונה, צפוי עומס חריג ובלתי רגיל אצל רשם הקבלנים שיוביל לכך שקבלנים יקבלו תשובות רק לאחר חודשים רבים. כדי למנוע מצב עגום זה של המתנה ארוכה ומייגעת לאחר חלוף המשבר, כדאי ומומלץ להגיש כבר עכשיו את הבקשות.
חשוב לזכור כי ימי הקורונה יסתיימו בסופו של דבר ולכן אנשים שהתאמצו והכינו בקשות לרשם הקבלנים דווקא בתקופה קשה זו יהיו מוכנים עם הרישיון שלהם. כאשר ימי הקורונה יחלפו הקבלנים שקיבלו את הרישיון יוכלו לקבל עבודות ומכרזים חדשים ולהתחיל בעבודה מבלי להמתין תקופה ארוכה להסדרת רישיונם.
* לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.