בנוסף, הגיש הנציב לנשיאת בית המשפט העליון ולשר המשפטים ספר שעניינו "ריכוז החלטות וחוות דעת נציבות תלונות הציבור על שופטים בנושא התנהגות שופטים ודיינים". ספר זה, בעריכתו של ד"ר אייל כתבן, מרכז את ההחלטות וחוות הדעת העקרוניות של הנציבות מיומה הראשון בשנת 2003, ונועד בעיקרו של דבר, לשמש כמדריך לשופטים ולדיינים בנוגע להתנהלותם במישור האתי, באולם המשפטים ומחוצה לו.
בכוונת הנציבות להעמיד לרשותו של כל שופט ודיין עותק מהספר, על מנת להנגיש להם את הכללים והעקרונות העולים מתוך אלפי ההחלטות וחוות הדעת שניתנו על ידי נציבי תלונות הציבור על שופטים, לדורותיהם.
לפי הדו"ח השנתי. בשנת 2019 הוגשו 965 תלונות על שופטים/דיינים וניתנו החלטות ב-931 תלונות. מתוך 931 החלטות שניתנו בשנת 2019, בוררו לגופן 508 תלונות, שהן 54% מכלל ההחלטות שניתנו.
מסך התלונות שבוררו לגופן נמצאו 68 תלונות מוצדקות שהן 13% מכלל התלונות הנ"ל, ו-48 תלונות שהן 9% מכלל התלונות שבוררו לגופן, הסתיימו בהערה לשופט או לדיין. תלונות מוצדקות או תלונות שהסתיימו בהערה, הן 23% מתוך כלל התלונות שבוררו לגופן, היינו נמצא בסיס איתן לכמעט רבע מהתלונות.
בעניין התפלגות התלונות המוצדקות לפי נושאים, עולים הנתונים הבאים: 38% מכלל התלונות שנמצאו מוצדקות, היו על התמשכות הליכים ועל עיכוב במתן החלטות ופסקי דין (לעומת 29% בדו"ח הקודם). מדובר בעלייה משמעותית לעומת הדו"ח בשנת 2018, דבר שיש לתת עליו את הדעת.
עוד עלה בנתונים כי 26% מכלל התלונות שנמצאו מוצדקות, היו על לקויים בניהול המשפט (בדומה לדו"ח הקודם); 21% מכלל התלונות שנמצאו מוצדקות היו על התנהגות בלתי ראויה של שופט (לעומת 29% בדו"ח הקודם); 15% מכלל התלונות שנמצאו מוצדקות היו על פגיעה בעיקרי הצדק הטבעי (בדומה לדו"ח הקודם).
בשנת 2019 נעשה שדרוג מהותי של אתרי הנציבות בעברית ובאנגלית והוקם אתר חדש בשפה הערבית. כמו כן, עומדת הנציבות, בשיתוף הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים, להשלים את הכנת טופס התלונה המקוון, על מנת להקל על ציבור הפונים לנציבות.
כפי שנאמר בדו"ח הקודם, שמה לעצמה הנציבות מטרה לצמצם משמעותית את משך הטיפול בתלונה, כאשר מטרה זו הושגה כמעט במלואה, עת צומצם משך הזמן הממוצע לטיפול בתלונה, מ-83 ימים ל-59 ימים בלבד, וצמצום נוסף צפוי בהמשך.