הסכם הפצה: המידע שחשוב להכיר לפני התקשרות בין יצרן ובין משווק

יצרנים רבים נעזרים במשווקים מקומיים כדי לקדם מוצרים בשווקים חדשים. ואולם, מאחר שמערכת היחסים בין הצדדים כרוכה בסיכונים חשוב לעגן בהסכם ההפצה מס' נקודות מהותיות שיחסכו הפתעות

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
חתימה על הסכם הפצה
חתימה על הסכם הפצה | צילום: Shutterstock

הסכם הפצה לרוב יכלול התייחסות לזכויותיהם ולחובותיהם של היצרן והמפיץ ויביא לידי ביטוי היבטים משפטיים ומסחריים שונים ומגוונים. למרות העובדה שניתן לערוך הסכם הפצה בעל פה ואין כל חובה חוקית לעשותו בכתב, רצוי מאוד שלא לוותר על הסכם כתוב ומפורט. הוראות שנקבעו בהסכם ההפצה הן בעלות חשיבות קריטית להשגת יעדי ההפצה ולהתמודדות עם סיכונים משפטיים ופיננסיים הנלווים להתקשרות.

מן הראוי לציין, שבחלק מהמדינות הסכמי בלעדיות עלולים להיחשב כמזיקים לתחרות ולפיכך אף לבלתי חוקיים. על כן, רצוי להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומיומן שמתמחה בהסכמי הפצה כדי לוודא שההסכם אינו מהווה עבירה על חוקי המדינה הרלבנטיים.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

תגיות:
עסקים
/
משפט מסחרי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף