רא"ל (מיל') דן חלוץ, הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר, שוחח היום (שלישי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, והתייחס לרגשותיו באשר ליום הזיכרון, וכן לאלו שאיבד לאורך שירותו הצבאי הארוך.

בין דמעות למחאות: אירועי יום הזיכרון בצל הסערה הפוליטית
גלנט: "מציאות בה נבחרי הציבור מודרים מבתי העלמין בגלל פוליטיקה היא בלתי נסבלת"

"אני לא צריך את היום בשביל לזכור", אמר חלוץ בפתח דבריו, "הזיכרון הראשון והכואב שלי הוא שאיבדתי את מפקד הטייסת שלי במלחמת ההתשה. הלכנו לתקוף צוללות טילים מצריות, שמואל חץ ז"ל היה המוביל שלנו, הוא נפגע מטיל ונהרג".

על היום בו החלה מלחמת יום כיפור, אמר חלוץ: "המלחמה תופסת אותי כטייס מילואים צעיר. אני מוזעק לטייסת באמצעות שליח כי לא היה לי טלפון בבית, והשאר היסטוריה. אני חוזר הביתה עם המון ספקות וכאב, ועם הרוגים ושבויים בני הטייסת שלי. בתוך מלחמה אין זמן להתאבל. היום אני מרגיש שקשה יותר מבמלחמת יום כיפור - קמים עלינו מתוכנו".

בהמשך, התייחס חלוץ לסערת הגעתם של חברי הקואליציה לבתי העלמין הצבאיים בטקסי יום הזיכרון ואמר: "אני בכלל חושב שבן גביר לא ראוי להיות שר. זה לתקוע אצבע בעיניהם של חלק מהמשפחות השכולות, כאשר שולחים פוליטיקאים שמעולם לא לבשו מדים, שלא עשו שירות צבאי או ביטחוני. זו יריקה בפרצופם של משפחות השכול".