פיגוע שני תוך יממה: אדם נפצע בינוני בפיגוע ירי שהתרחש היום (שלישי) בצומת המשטרה הבריטית שבכביש 60 סמוך ליישוב עפרה, כאשר המחבל פתח בירי מרכב חולף לעבר קבוצת ריצה לזכר נופלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לגבר בן 28 בהכרה מלאה עם פציעה ביד ופינו אותו לבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבל ופורסים מחסומים במרחב.

חמישה פצועים בפיגוע דריסה בירושלים: המחבל - אב לחמישה מבית צפאפא

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א שמואל הראל ופראמדיקית מד"א עדן כהן סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר בן 28 בהכרה מלאה כשהוא סובל מפציעה ביד, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל טיפול תרופתי לכאב ועצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו בינוני ויציב".

סינק חובש בכיר במד"א שאול מלכה על פיגוע הירי בבנימין. (צילום: דוברות מד"א)

חובש בכיר במד"א שאול מלכה שהיה במקום בזמן הארוע סיפר: "הייתי במקום עם האמבולנס באבטחה רפואית לקראת טקס יום הזיכרון וצעקו לי שיש פיגוע ירי, מייד נגשתי למקום וראיתי גבר כבן 28 יושב בתוך רכב כשהוא פצוע ומדמם מהיד, סיפרו לי שבזמן ריצה ירו עליו ונהגת רכב שחלפה במקום עצרה והכניסה אותו למושב האחורי ברכב, הוא היה בהכרה מלאה עם פצע ירי ביד, העלתי אותו לאמבולנס ופיניתי תוך טיפול לחבירה עם הניידת טיפול נמרץ שלנו".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ: "שום טרור לא יעצור אותנו. הטקס יתחיל כרגיל. ההתיישבות ממשיכה בדרכה הגיבורה והציונית לגאולת הארץ. באוייב יש להילחם עד חרמה".

תיעוד מהזירה:

כזכור, רק אתמול אירע פיגוע דריסה בירושלים ובו חמישה הולכי רגל נפצעו ברמות שונות, לא רחוק משוק מחנה יהודה. המחבל נוטרל על ידי אזרח שהיה בסמוך. בכוחות הביטחון מעריכים כי בכך מנע פיגוע גדול וחמור אף יותר. 

הדורס הוא חאתם נגמה, תושב בית צפאפא בן 39, נשוי ואב ל-5 ילדים ללא רקע ביטחוני. לפי גורמי ביטחון הוא ידוע על רקע נפשי. כוחות משטרה ושב"כ פשטו על ביתו של המחבל בבית צפאפא, ויחפשו חומרים כדי לבחון האם בני משפחתו ידעו על כוונתו. ככל שיידרש יתבצעו מעצרים.

חבר הכנסת אביחי בוארון שנשא דברים בטקס יום הזיכרון שהתקיים ביד לבנים בבנימין, אמר: "גם ביום הזיכרון, האויב הפלסטיני מנסה לפגוע בשגרת החיים של תושבי יהודה ושומרון ושל אזרחי ישראל, ולחבל ביום הקדוש הזה. אנחנו לא נירתע, אנחנו נמשיך בכל הכח לבנות ולנטוע, לפתח ולצמוח, לזכור ולהנציח את יקירינו ולשמור מכל משמר על ארץ ישראל".