כמדי שנה נערך הבוקר (שלישי) ברחבת הסוכנות היהודית בירושלים טקס יום הזיכרון לזכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות איבה ולזכרם של היהודים שנרצחו בפיגועי טרור ואנטישמיות בעולם. השנה נערך הטקס בסימן 75 שנה לקרב בקיבוץ כפר עציון ולזכרם של 127 חברי כפר עציון אשר נפלו בקרב על הקיבוץ ב-13 במאי 1948, ביניהם גם 22 לוחמות.

במהלך האירוע הדליק אלוף במיל. דורון אלמוג יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית את לפיד הזיכרון ביחד עם אל"מ במיל. יוסי רון, מיתומי גוש עציון. הנופלים בקרב על גוש עציון הותירו אחריהם 71 ילדים שהפכו ליתומים. יוסי רון הוא היחיד מיתומי גוש עציון ששני הוריו, חיליק וציפורה רוזנפלד נפלו בקרב.

במהלך הטקס הוזכר גם סיפורו של אילן גנלס ז"ל, משתתף תכניות הסוכנות היהודית אשר גדל בקהילה היהודית בווסט הרטפורד, קונטיקט ונרצח בפברואר השנה בפיגוע הירי בצומת בית הערבה. עוד הוזכר סיפורו של רנה חג'ג' ז"ל שנרצח על רקע אנטישמי בצרפת במאי בשנה שעברה.

הטקס אורגן על ידי הסוכנות היהודית בהשתתפות ההסתדרות הציונית העולמית, קק"ל, קרן היסוד, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) ומגבית קנדה.

הוא נערך במעמד יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית האלוף במיל' דורון אלמוג, יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מארק ווילף, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, יו"ר הקרן הקיימת לישראל יפעת עובדיה-לוסקי, יושבת ראש הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה ג'ולי פלט, נשיא ומנכ"ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה אריק פינגרהאט, יו"ר ועדת ישראל ויהדות העולם בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ג'ף שונפלד, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית המשרד הישראלי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה בקי כספי, סגן יו"ר הסוכנות היהודית, ירון שביט ומנכ"לית מגבית קנדה בישראל, שרה מאלי.