בכיר הג'יהאד האיסלאמי חאדר עדנאן מת במהלך הלילה (בין שני לשלישי) בכלא הישראלי, לאחר שביתת רעב בת 86 ימים. עדנאן, בן 45, נשוי ואב לשלושה, נעצר בעברו למעלה מעשר פעמים והתשחרר לאחר ששבת רעב. בשנת 2012 שוחרר לאחר חודשיים שבהם שבת רעב, ושלוש שנים לאחר מכן, שוב נעצר ושבת רעב.

עדנאן חי בכפר הפלסטיני עראבה, בסמוך לג'נין. בין הסעיפים שבהם הורשע - חברות בארגון טרור ונחשד בסיוע בהעברות כספים לארגון טרור. עם זאת, הוא מעולם לא הואשם על ידי ישראל בתקיפה של ישראלים. הוא התפרסם בעולם והפך לסמל של התנגדות לישראל בעקבות שביתות רעב ממושכות שלו שהביאו לשחרורו מספר פעמים. משב"ס נמסר כי עדנאן נמצא לפנות בוקר בתאו ללא הכרה. "בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים 'אסף הרופא' שם נקבע מותו".

בתוך כך, ארגוני הטרור הגיבו על מותו ושלחו מסר מאיים לכיוונה של ישראל. מתנועת הג'יהאד האסלאמי נמסר כי "עדנאן מת כקדוש בפשע של הכיבוש הציוני, שהוא נושא באחריות המלאה והישירה. ישראל שעצרה אותו, ביצעה נגדו פשעים נתעבים תוך שימוש בכליה המלוכלכים, על ידי סוכנויות הביטחון והטרור שלה, והתביעה הצבאית והפלילית. היא תשלם מחיר כבד על כך".

דובר חמאס חאזם הגיב גם הוא למותו של עדנאן, ואמר כי "מה שקרה חושף את היקף הטרור והפשיזם של שירות בתי הסוהר הישראלי, שבכוונה הרג את השייח' עדנאן. פועלו של עדנאן ייכתב בדפי התהילה של עמנו, ודמו ידליק את ההסלמה בפעולה של ההתנגדות נגד הכיבוש הישראלי

במקביל, בכיר חמאס איסמעיל רדואן הדגיש כי "אנו מתאבלים על מותו של השהיד עדנאן. הכיבוש נושא באחריות מלאה ופשע זה לא ייעלם מסיעות ההתנגדות הפלסטינית". כמו כן, קרא לארגוני זכויות האדם הבינלאומיים ולרשות הפלסטינית לפעול נגד ישראל, שלטענתו, "מבצעת פשעי מלחמה נגד האסירים הפלסטינים".

חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית ומזכ"ל תנועת היוזמה הלאומית הפלסטינית, מוסטפא ברגותי, הצהיר: "ממשלת הכיבוש הישראלית נושאץ באחריות לרצח הלוחם העמיץ עדנאן, והיא תשלם על כך מחיר. זאת, בשל הפשע הנוכחי ובשל פשעים נוספים שבהם עוצרת באופן מנהלי אסירים ומתעללת בהם בבתי הכלא".

החשש כעת כי מותו יוביל להסלמה ביטחונית. מוקדם יותר הבוקר, סמוך לשעה 6:40 בבוקר נשמעה אזעקה באזור עוטף עזה, ומדובר צה"ל נמסר כי נורו שלוש רקטות, אשר נפלו בשטחים פתוחים. כשעה מאוחר יותר דווח על ירי לעבר רכב סמוך לאבני חפץ, שהמשיך בנסיעה למעבר תאנים לחבירה עם צוותי מד"א. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצוע - גבר כבן 39 - טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח מאיר, כשמצבו קל והוא בהכרה מלאה עם פציעות משברי זכוכיות. דובר צה"ל עדכן גם כי זוהה שיגור מרגמה מוקדם יותר היום משטח רצועת עזה שנפל במרחב גדר המערכת בשטח ישראל. לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

עוד נרשם ניסיון כושל של אסיר ביטחוני לפגוע בסוהר בכלא עופר. בשב"ס ציינו כי האסיר ניסה לשפוך על הסוהר נוזל, שהיה ככל הנראה חם.  הסוהר לא נפגע, וכוחות שב"ס השתלטו על האסיר - שיטופל משמעתית.