לאחר מותו של האסיר הביטחוני שייח' חאדר עדנאן בכלא הישראלי, התייחס הבוקר (שלישי) הפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם לתגובה הצפויה מצד הג'יהאד האסלאמי. "יש פה פוטנציאל להסלמה", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM. "אבל אנחנו עדיין לא במלחמה".

לדבריו "בארגון איימו לאחרונה שאם ימות עדנאן בכלא, הם יראו בזה הוצאה להורג לכל דבר. ראינו כבר ירי רקטות הבוקר, וצה"ל מגביר כוננות", אמר והוסיף: "יש פה פוטנציאל להסלמה, אבל זה לא יקרה כל כך מהר. בינתיים אנחנו נראה הסתה ברשתות החברתיות ושביתות, אבל לא צריך לרתום את העגלה לפני הסוסים".

מפגין לשחרור חאדר עדנאן (צילום: רויטרס)
מפגין לשחרור חאדר עדנאן (צילום: רויטרס)

בנוגע לאפשרות שארגון חמאס יצטרף לתגובת הג'יהאד האסלאמי אמר: "חמאס לא יצטרף אוטומטית, למרות שנושא האסירים נמצא בקונצנזוס יחסי בקרב הארגונים. אני לא חושב שהוא ימהר להצטרף, אבל אם הג'יהאד ינסה לגרור להסלמה, החמאס לא יוכל לבלום אותו".

הפרשן הצבאי התייחס גם לפיגוע הירי שהתרחש היום בשומרון, שבו נפצע אזרח ישראלי מרסיסי זכוכית ונגרם נזק לשני רכבים. האזרח פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. "תושבת מנשה יצאה עם רכבה וזיהתה פלסטיני שירד מרכב ירה לעברה, ונמלט. היא המשיכה בנסיעה ועדכנה גורמים רשמיים באירועים", תיאר את השתלשלות האירועים. "להבנתי אין נפגעים, יש סריקות אבל די בוודאות יודעים שהיה כאן פיגוע ירי, ככל הנראה זוהו תרמילים באזור שדווח. כל זה מצטרף לשעות מאוד מתוחות וכנראה עוד תגובה על הרקטות ברצועת הזה. הנושא הביטחוני שוב על סדר היום, ובשלב הזה צה"ל פועל בהגנתיות, כדי למנוע פיגועי ירי נוספים".

ראש מועצת שומרון בזירת הפיגוע בשומרון (צילום: סרגיי קמשב)
ראש מועצת שומרון בזירת הפיגוע בשומרון (צילום: סרגיי קמשב)

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, נמצא עדנאן מת בתאו בכלא "ניצן", לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. עדנאן, בן 45, נשוי ואב לשלושה, נעצר בעברו למעלה מעשר פעמים אך מעולם לא הורשע בפגיעה באזרחים. הוא התשחרר לאחר ששבת רעב. בשנת 2012 שוחרר לאחר חודשיים שבהם שבת רעב, ושלוש שנים לאחר מכן, שוב נעצר ושבת רעב.

עדנאן חי בכפר הפלסטיני עראבה, בסמוך לג'נין. בין הסעיפים שבהם הורשע - חברות בארגון טרור ונחשד בסיוע בהעברות כספים לארגון טרור. עם זאת, הוא מעולם לא הואשם על ידי ישראל בתקיפה של ישראלים. הוא התפרסם בעולם והפך לסמל של התנגדות לישראל בעקבות שביתות רעב ממושכות שלו שהביאו לשחרורו מספר פעמים. משב"ס נמסר כי עדנאן נמצא לפנות בוקר בתאו ללא הכרה. "בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים 'אסף הרופא' שם נקבע מותו".

תנועת הג'יהאד האיסלאמי הגיבה למותו של עדנאן ואיימה: "הכיבוש הציוני נושא אחריות מלאה וישירה במותו. הוא שביצע נגדו את הפשעים הנתעבים תוך שימוש בבתי משפט מזויפים, וישלם את המחיר על הפשע הזה".