פעיל הג'יהאד האסלאמי, השייח' חאדר עדנאן, מת הלילה (בין שני לשלישי) לאחר 86 ימים שבהם שבת רעב. הבכיר, תושב הכפר הפלסטיני עראבה, בסמוך לג'נין, נשוי ואב לתשעה, נעצר בעברו כ-13 פעמים על ידי כוחות הביטחון. זה מי שהפך לסמל בבתי הכלא של האסירים הביטחוניים בישראל.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עדנאן ידוע כמי שהשתמש בשביתות הרעב כאמצעי לחץ על ישראל. כבר בשנת 2005 פתח הבכיר בשביתת רעב למשך 12 ימים, במחאה על בידודו בבית הכלא בו שהה. העצור המשיך לשבות עד שהנהלת הכלא נענתה לדרישותיו, והעבירה אותו למחלקות הרגילות של בית הסוהר. ב-2012 שוב שבת רעב, הפעם במשך למעלה מחודשיים, ובית המשפט הישראלי החליט לשחררו בעקבות ההידרדרות במצבו הבריאותי.

שלוש שנים לאחר מכן, בשנת 2015, עדנאן שבת רעב למשך 56 ימים, במטרה להפעיל לחץ על הרשויות בישראל לשחררו. בנוסף, הרשויות בישראל התחייבו אז לא להכניסו שוב למעצר מנהלי. זאת, לאחר שנעצר בחודש ספטמבר 2014. את זיקתו הפוליטית החל כבר בלימודיו באוניברסיטת ביר זית, שם סיים תואר ראשון במתמטיקה, ולאחר מכן אף החל ללמוד לתואר שני בכלכלה. למרבה ההפתעה, עדנאן נעצר לראשונה על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, לאחר שיידה אבנים לעבר שיירתו של ראש ממשלת צרפת לשעבר, ליונל ז'וספן, שביקר באוניברסיטה בשנת 1988.

במקביל, הוגשו נגדו בישראל כמה כתבי אישום. בין הסעיפים שבהם הורשע - חברות בארגון טרור ונחשד בסיוע בהעברות כספים לארגון טרור. עם זאת, הוא מעולם לא הואשם על ידי ישראל בתקיפה של ישראלים.