לאחר תקיפה אווירית שנייה בסוריה תוך שלושה ימים, לכאורה על ידי ישראל. סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל תנועת "הביטחוניסטים" שוחח היום (שלישי) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ב-104.5FM על התקיפות בסוריה, על משמעותן לטווח הארוך מבחינה ביטחונית. בנוסף, הביע את דעתו על הדיווח לפיו ארה"ב מעבירה נשק לאוקראינה דרך ישראל.

דיווח בסוריה: הרוג ולפחות שבעה פצועים בתקיפה בעיר חלב

בפתח הראיון הסביר בוסקילה: "התקיפה השנייה מגיעה שלושה ימים אחרי שנסראללה איים בצורה מפורשת כי יגיב ואמר שמעתה גם תקיפות של ישראל בסוריה ייענו ע"י חזבאללה. ישראל לא מפסיקה לנסות לצמצם את כמות המשלוחים שמועברים מאיראן לכיוון לבנון ולמנוע מאיראן אפשרות להתבסס בסוריה".

כאשר נשאל אם יש קשר בין ביקור שר החוץ האיראני אצל חסן נסראללה לבין ביקור נשיא איראן אצל נשיא סוריה בשאר אסד, השיב: "הקשר המרכזי הוא שאיראן הקימה חמ"ל משותף בין כל הפלגים, כל הארגונים, במטרה להתכונן לעימות רחב שבו כל הארגונים יעבדו במקביל. אלה חלק ממאמצי התיאום. מדברים כמה נהרגו לחמאס, כמה נהרגו לחזבאללה. איראן ושלוחותיה נמצאים למעשה סביב כל מדינת ישראל. כל הפגישות האינטנסיביות האלה לאחרונה, נועדו לייצר מאמץ ממוקד בזמן מערכה כוללת".

"בזמן הרמדאן צה"ל נמנע או צמצם את הפעילות שלו ביהודה ושומרון כדי לא לייצר הסלמה בשטח. אחרי הרמדאן צה"ל חזר לעצור אנשים שלא היו פצצה מתקתקת אלא היו דרושים לחקירה או עסקו בטרור. מעבר לזה, רוב המעצרים מתמקדים באזור השומרון, רוב פעילות הטרור מתקיימת שם. כל כניסה של צה"ל לאזורים האלה מלווה בירי מצד הארגונים. אחד הדברים המעניינים זה המעצרים באזור יריחו, שהייתה אחד המקומות השקטים ביותר והפכה למוקד טרור. ארגוני הטרור בצפון השומרון השתלטו על העיר והם מכתיבים את הסדר. רמאללה ויריחו הן מהערים היותר מזוהות עם הרשות הפלשתינית וכערי נופש ודווקא שם הטרור הולך ומתעצם", המשיך. "צריך להזכיר שהלילה מת חאדר עדנאן, אסיר ביטחוני בכיר של הג'יהאד האיסלאמי שנמצא בכלא כבר כמה שנים. אני חושב שלמוות שלו יש השפעה משמעותית גם על הג'יהאד בשומרון וגם על הירי מעזה". 

בסיום הראיון, אמר בוסקילה לגבי הדיווח לפיו ארה"ב מוציאה תחמושת מישראל ומעבירה לאוקראינה: "אחרי מלחמת יום הכיפורים, ארה"ב הקימה פה מחסן נשק ותחמושת גדול כחלק מהפעילות שלה במזרח התיכון כדי לייצר מחסן קדמי. אה"ב כידוע תומכת באוקראינה ומחמשת אותה. המאבק שלה הוא ברוסים שנתמכים בידי איראן. האוקראינים משתמשים בכ-90 אלף פגזים בחודש מייצור אמריקאי. פתחו חלק מהחסנים והעבירו לאוקראינה. ישראל בחשש גדול שהרוסים יראו בזה התערבות ישראלית במה שקורה במלחמה בין רוסיה לאוקראינה".