טל לב רם, הפרשן הצבאי של 'מעריב', התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לירי מעזה לעבר העוטף ושדרות.

גלנט אחרי ירי הרקטות: ״כל מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל יצטער על כך"
בעקבות ההסלמה בדרום: בוטלו הלימודים במכללת "ספיר" וכל הפעילויות ביישובי העוטף

"זה נראה כמו סבב הסלמה", אמר לב רם בפתח דבריו, "22 רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל. יש סה"כ שלושה או ארבעה יירוטים של כיפת ברזל, 16 נפילות בשטחים פתוחים, נפילות בשדרות, אתר נוסף חוץ מאתר הבנייה. מה שרואים כרגע הסלמה משמעותית שאולי אנחנו רק בתחילתה".

"מעבר לאירוע הזה ההסתכלות עכשיו היא קדימה", הוסיף, "הסלמה שמתחילה בירי של רקטות בצורה כזו מן הסתם תגיע תגובה ישראלית. אנחנו שומעים ברקע את ארגוני הטרור, ובראשם הג'יהאד האסלמי שמאיים על כך שהירי יימשך. נראה שאנחנו בתחילתו של אירוע".

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ירי רקטי מעזה. ארכיון (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
ירי רקטי מעזה. ארכיון (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

לאחר מכן התייחס הפרשן הצבאי של 'מעריב' לאחראים לירי מעזה, ואמר: "יש לזה אולי משמעויות מבחינה מקצועית של צה"ל אבל כרגע ההודעות של מי שמבצע את הירי זה חמ"ל הפלגים המשותפים. חמ"ל שמאגד בתוכו כמה ארגוני טרור. אם חמאס הוא רוצה לעצור ירי הוא עוצר, ברגע שזה ירי כל כך מתוכנן, רואים שיש סימנים שהירי מבוצע בצורה מאוד מדוייקת".

"דיברנו על מעל 20 שיגורים, כולם בשטח ישראל. זה בתיאום זמנים גם בצפון הרצועה וגם בדרום, זו רמה של מיומנות יותר גבוהה של ארגוני טרור. נדמה לי שזה כבר לא משנה כל כך בשלב הזה, מבחינת ישראל שצריכה לנתח את תמונת המצב היא צריכה לפעול כנגד כל מה שקשור לרצועת עזה. אני גם לא מאוד יופתע אם חמאס גם ירה. אבל אין לנו כרגע מידע", ציין.

לסיום אמר לב רם כי "מה שברור הוא מה שאנחנו רואים ברצועת עזה, כרגיל, לא משנה אם אותו אסיר שמת בכלא, מה שחשוב הוא הנרטיב. הסיפור הוא הטריגר. חשוב להבין שבסיפור של רצועת עזה כל פעם יהיה טריגר אחר, ויש יציבות ביטחונית יחסית בשנתיים האחרונות אך אנחנו רואים עד כמה היא שברירית. לא חושב שמישהו יכול להגיד לאן זה הולך, אבל בהחלט זה אחד האירועים המשמעותיים בשנים האחרונות".

על התפקוד של כיפת ברזל אמר לב רם: "חשוב לי להגיד, אני מציע לכולנו להיגמל מההתמכרות לכיפת ברזל. כאשר ארגון טרור רציני יותר, מאומן ומיומן לירות רקטות, יורה אותן במטחים, כדאי לזכור שלא יהיה 100 אחוזים. האם מעבר לזה צריך לבדוק ואולי היה אפשר לעשות טוב יותר? בוודאי שכן. אבל הנה לכם התשובה הכי חשובה - אין מאה אחוזים ולא יהיו מאה אחוזים עם כיפת ברזל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM