דובר צה"ל קיים היום (רביעי) תדרוך לכתבים הצבאיים לאחר הפסקת האש שנכנסה לתוקפה הבוקר ברצועת עזה ומסר פרטים נוספים על התקיפות שביצע הלילה צה"ל ברצועה ועל ההחלטה לחזור לשגרה מלאה בעורף. בין היתר עדכן כי למעלה מ-100 רקטות נורו לעבר ישראל משטח הרצועה ביממה שחלפה וכי כיפת ברזל יירטה בכ-90 אחוזי הצלחה. 

צה"ל הודיע על חזרה מלאה לשגרה בעורף; רקטה פגעה בחצר בית באשקלון
בין צפון לדרום: במערכת הביטחון נערכים להסלמה במספר חזיתות | טל לב רם

רגע פגיעת הרקטה באשקלון (צילום: מצלמות אבטחה)

לדבריו של תת אלוף דניאל הגרי, במהלך לילה מורכב של לחימה בעזה בוצעו שני גלי תקיפות נגד 16 מטרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. "כל המטרות שרצינו לתקוף הותקפו", מסר. לדבריו, הג'האד האיסלאמי הוא האחראי לירי במהלך הלילה, "אך חמאס ידע ואפשר את הירי של הג'יהאד". 

דובר צה"ל עדכן בנוסף במספרי הרקטות שנורו לעבר ישראל במהלך היממה האחרונה. לדבריו, זוהו 104 שיגורים משטח הרצועה, מתוכם 11 רקטות נפלו בים, 14 בשטח הרצועה, 24 יורטו בהצלחה על ידי כיפת ברזל, 48 נפלו בשטחים פתוחים, ו-7 רקטות נפלו במקום שטרם אותר. הוא ציין כי "אנחנו מבצעים תחקיר של ביצועי 'כיפת ברזל', אחוזי ההצלחה הם בסביבות התשעים אחוזים. יש מה ללמוד לגבי הנפילות".

בהמשך סיפר כי הסתיימה הערכת המצב עם הרמטכ"ל בסיומה הוחלט על חזרה לשגרה. לדבריו, "אנחנו בהערכת מצב מתמשכת. החזרנו את המצב לעורף לשגרה לאחר שראינו שניתן אבל הכל עדיין פתוח, הכל על השולחן נוכח ההתעוררות של עזה". עוד ציין: "הגיעו מסרים מהחמאס בדרכים שונות".