בצל ההסלמה הביטחונית בדרום וירי הרקטות ליישובי עוטף עזה, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הפיצה היום (רביעי) תמונות ובהן מתועדים מחסנים תת-קרקעיים עמוסים בטילים וכן גם משגרים, שבהם נעשה ככל הנראה שימוש ביממה האחרונה. במקביל, הארגון גם פרסם סרטון ובו טען כי עשה שימוש בטילי קרקע-אוויר כנגד מטוסי חיל האוויר שתקפו בעזה.

בתמונות שהופצו בכלי התקשורת הפלסטינים וברשתות החברתיות הערביות, נראים כמה מפעילי ארגון הטרור כשהם נכנסים למחסן הטילים, כשהוא עמוס בתחמושת, מעמיסים על עצמם רקטה, וסוחבים אותה עד עמדת השיגור הקרובה. כמו כן, ניתן להבחין בסמל של הזרוע הצבאית של הארגון, "פלוגות אל קודס", כשהוא מתנוסס על גבי המשגר.

במקביל, כלי תקשורת בשפה הערבית פרסמו סרטון ובו תיעוד, כביכול, של פעילי הג'יהאד האסלאמי כשהם "מתעמתים עם מטוסי הכיבוש הישראלי במרחב האווירי של רצועת עזה". 

כאמור, ההסלמה הביטחונית אירעה על רקע מותו של האסיר הביטחוני, בכיר הג'יהאד האסלאמי, חאדר עדנאן. דובר צה"ל קיים מוקדם יותר היום תדרוך לכתבים הצבאיים לאחר הפסקת האש שנכנסה לתוקפה הבוקר ברצועת עזה ומסר פרטים נוספים על התקיפות שביצע הלילה צה"ל ברצועה ועל ההחלטה לחזור לשגרה מלאה בעורף. בין היתר עדכן כי למעלה מ-100 רקטות נורו לעבר ישראל משטח הרצועה ביממה שחלפה וכי כיפת ברזל יירטה בכ-90 אחוזי הצלחה. 

לדבריו של תת אלוף דניאל הגרי, במהלך לילה מורכב של לחימה בעזה בוצעו שני גלי תקיפות נגד 16 מטרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. "כל המטרות שרצינו לתקוף הותקפו", מסר. לדבריו, הג'האד האיסלאמי הוא האחראי לירי במהלך הלילה, "אך חמאס ידע ואפשר את הירי של הג'יהאד". 

דובר צה"ל עדכן בנוסף במספרי הרקטות שנורו לעבר ישראל במהלך היממה האחרונה. לדבריו, זוהו 104 שיגורים משטח הרצועה, מתוכם 11 רקטות נפלו בים, 14 בשטח הרצועה, 24 יורטו בהצלחה על ידי כיפת ברזל, 48 נפלו בשטחים פתוחים, ו-7 רקטות נפלו במקום שטרם אותר. הוא ציין כי "אנחנו מבצעים תחקיר של ביצועי 'כיפת ברזל', אחוזי ההצלחה הם בסביבות התשעים אחוזים. יש מה ללמוד לגבי הנפילות".

תקיפת צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

אמש, ארגוני הטרור שלחו מסר מאיים לכיוונה של ישראל, והאשימו אותה במותו של האסיר. דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי "מה שקרה חושף את היקף הטרור והפשיזם של שירות בתי הסוהר הישראלי, שבכוונה הרג את השייח' עדנאן. פועלו של עדנאן ייכתב בדפי התהילה של עמנו, ודמו ידליק את ההסלמה בפעולה של ההתנגדות נגד הכיבוש הישראלי".

במקביל, בכיר חמאס איסמעיל רדואן הדגיש כי "אנו מתאבלים על מותו של השהיד עדנאן. הכיבוש נושא באחריות מלאה ופשע זה לא ייעלם מסיעות ההתנגדות הפלסטינית". כמו כן, קרא לארגוני זכויות האדם הבינלאומיים ולרשות הפלסטינית לפעול נגד ישראל, שלטענתו, "מבצעת פשעי מלחמה נגד האסירים הפלסטינים".