ארבעה מחבלים שביצעו על פי החשד את פיגוע הירי בו נרצחו לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל, חוסלו הבוקר (רביעי) בתום חילופי אש קשים במהלך פעילות ימ"מ, צה"ל ובהכוונת שב"כ, על בית אותו כיתרו בשכונת הקסבה בשכם. 

כאמור מדובר במחבלים שביצעו את הפיגוע ב-7 באפריל סמוך ליישוב חמרה בבקעת הירדן. פחות מחודש לאחר אותו פיגוע רצחני הצליח השב"כ בעזרת איסוף מודיעיני ויחד עם צה"ל מובילים שני גופי הביטחון הללו לאיתור דירת המסתור בקסבה בשכם. 

בשלב הזה מצטרפים למשימה המבצעית כוחות מיומנים של ימ"מ ומג"ב ובתום חילופי אש מחסלים שניים מהרוצחים. בנוסף חוסל גם אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים נמצאו רובי קלצ'ניקוב ו-M16. שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הם חסן קטנאני ומעאד מצרי. 

המחבלים חוסלו כאמור במסגרת מבצע באור יום בקסבה של שכם בביצוע יממ, שבכ, יחידת אגוז וגדוד 50 של הנחל. מדובר במבצע שהשתתפו בו מעל 200 לוחמים.

המבצע החל בסביבות 07:00 בבוקר אז נכנסו כוחות לקסבה של שכם ולדירת המסתור של המבוקשים, שם חוסלו על ידי הימ"מ שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת חמרה יחד עם סייען בכיר אשר היה בעל הדירה. במרחב התקיימו הפרות סדר וחילופי ירי והכוחות מאגוז ו50 פעלו בהתאם באמצעים לפיזור הפגנות וירי. 

גורמי ביטחון מסרו כי "לאורך כל הזמן היה לנו מתפס מודיעיני עליהם (מידע מודיעיני על מיקומם) וחיכינו לשעת כושר הנכונה כדי לשים עליהם יד". 

כוחות הביטחון שבו ללא נפגעים. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ליאו די על חיסול המחבלים שרצחו את אשתו ובנותיו: "מודה לכוחות הביטחון, שמח שחיילים לא סיכנו את עצמם". בהמשך אמר בכאן ב': "אם המחבלים היו נתפסים חיים הייתי רוצה לשאול אותם למה הם עשו את זה? מה החזון שלהם לעולם טוב יותר? ביקשתי משב"כ לשוחח עם משפחותיהם ולשאול אותם אותה שאלה". עוד הוסיף: "יותר מנחם שירדה סכנה מעם ישראל. הנחמה הגדולה יותר - לראות בבילינסון אנשים שחייהם ניצלו בזכות האיברים של לוסי".

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "הערכה רבה לכוחות הביטחון על חיסול חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע הנתעב בחמרה בו נרצחו האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה די. כפי שהבטחתי לליאו, אב המשפחה, ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מחבל". 

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שיבח את הכוחות: "עוד ביום הפיגוע אמרתי כי לא נעצום עין ולא נשקוט עד אשר נסגור מעגל ונגיע אל המחבלים. את אותם הדברים אמרתי גם באופן אישי לאבי המשפחה ליאו די במהלך ביקור ניחומים בביתו עוד בימי השבעה. היום , בתום מאמץ מודיעני שבו נטלו חלק כל כוחות הבטחון בהם צה״ל שב״כ הימ״מ ומג״ב המעגל נסגר והמחבלים חוסלו.

"שוב הוכח כי ידה הארוכה של מערכת הבטחון מגיעה בעבודה נחושה לכל מי שעוסק בטרור רצחני. ברצוני לשבח את המקצועיות ושילוב הזרועות בין צה״ל שב״כ משטרת ישראל ומג״ב אשר מוביל לא אחת לסיכולם של מעשי טרור מתוכננים והתארגנויות טרור והבוקר יכולות אלו הובילו לחיסול המחבלים ומעצר המבוקש״.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: ״היחידות המיוחדות והפלוגות של משמר הגבול בהן גם הימ״מ - היחידה הלאומית ללוחמה בטרור פועלות מדי יום בעומק השטח אל מול מחבלים המבקשים לפגע באזרחים ובכוחות הביטחון. גם הבוקר פעלה יחידת הימ״מ יחד עם כוחות מג״ב, שב״כ וצה״ל וחיסלו את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בתאריך 07.04.23 בבקעת הירדן בו נרצחו לאה, מאיה ורינה די ז״ל". 

"לוחמי הימ״מ - היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול בשיתוף פעולה עם כוחות מיוחדים נוספים של מג״ב של צה״ל ושל שירות הביטחון הכללי, ימשיכו לפעול  בנחישות ובמקצועיות בכל זמן ובכל מקום כנגד כל מי שפוגע באזרחינו ומבקשי רעתנו".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי מסר: "מערכת הביטחון שוב הוכיחה נחישות שחשובה כ"כ במאבק בטרור. בשם תושבי  אפרת אני מודה לחיילים ולמפקדים על העשייה הבלתי פוסקת למעננו. יחד נמשיך לחבק את בני משפחת די להתחזק כקהילה ולחזק את היישוב, עמידתנו הזקופה לצד חיסול המחבלים הם המענה הטוב ביותר לטרור".