במהלך סבב ההסלמה האחרון זוהתה תקלה טכנית במערכת כיפת ברזל - כך עולה מתחקיר שפרסם היום (חמישי) חיל האוויר. התקלה זוהתה במהלך מטח שנורה לעבר ישראל ביום שלישי אחר הצהריים ותוקנה במהרה. לאחר מכן חזרה המערכת לפעול באופן מלא, והתקלה לא חזרה על עצמה. אחוז היירוטים המוצלחים של המערכת ביממה של ההסלמה עומד על 90.5%.

פרשן "מעריב": "מציע לכולנו להיגמל מההתמכרות לכיפת ברזל"
"זאת סכנת חיים": החקלאים בעוטף עזה חוששים לחייהם בעקבות המתיחות הביטחונית
למעלה מ-100 רקטות נורו מהרצועה, צה"ל תקף 16 יעדים בעזה

אתמול בבוקר נכנסה לתוקפה הפסקת האש ברצועת עזה. דובר צה"ל קיים תדרוך לכתבים הצבאיים ומסר פרטים נוספים על התקיפות שביצע הלילה צה"ל ברצועה ועל ההחלטה לחזור לשגרה מלאה בעורף. בין היתר עדכן כי למעלה מ-100 רקטות נורו לעבר ישראל משטח הרצועה ביממה שחלפה וכי כיפת ברזל יירטה בכ-90 אחוזי הצלחה.

לדבריו של תת אלוף דניאל הגרי, במהלך לילה מורכב של לחימה בעזה בוצעו שני גלי תקיפות נגד 16 מטרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. "כל המטרות שרצינו לתקוף הותקפו", מסר. לדבריו, הג'האד האיסלאמי הוא האחראי לירי במהלך הלילה, "אך חמאס ידע ואפשר את הירי של הג'יהאד". 

דובר צה"ל עדכן בנוסף במספרי הרקטות שנורו לעבר ישראל במהלך היממה האחרונה. לדבריו, זוהו 104 שיגורים משטח הרצועה, מתוכם 11 רקטות נפלו בים, 14 בשטח הרצועה, 24 יורטו בהצלחה על ידי כיפת ברזל, 48 נפלו בשטחים פתוחים, ו-7 רקטות נפלו במקום שטרם אותר. הוא ציין כי "אנחנו מבצעים תחקיר של ביצועי 'כיפת ברזל', אחוזי ההצלחה הם בסביבות התשעים אחוזים. יש מה ללמוד לגבי הנפילות".