מבצע "מגן וחץ": צה"ל פתח הלילה (בין שני לשלישי) במבצע צבאי ברצועת עזה בו תקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי. על פי הדיווחים, עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות. בתוך כך, דובר צה"ל עדכן, כי בפעילות משותפת של הצבא ושב"כ, חוסלו שלושה בכירים בזרוע הצבאית של הארגון, בהם חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה, טארק עז אלדין, האחראי על אכוונת פעולות הג'יהאד ביהודה ושומרון וג'האד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור. בנוסף, צה"ל תקף יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני.

גורם מדיני בכיר מסר כי "בתגובה לתוקפנות בלתי פוסקת מצד ארגון הטרור הג׳יהאד האיסלמי, נתקפו הלילה בכירי הארגון ויעדי טרור של הארגון ברצועת עזה. יוזכר כי ב-2 במאי שיגר הג׳יהאד האיסלאמי, בהכוונת איראן, 102 רקטות לעבר הדרום, מתוך כוונה להרוג אזרחים תמימים. הבכירים שסוכלו הלילה פעלו גם בימים האחרונים לביצוע פעילות טרור נגד אזרחי ישראל. ישראל הבהירה בעבר ומבהירה כעת - כל מי שיוזם פעילות טרור נגדנו לא ינקה, נגן על אזרחי ישראל בכל מקום ובמלוא העוצמה".

תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

"אנו קוראים לקהילה הבינ"ל לגנות את הירי לעבר אזרחי ישראל מתוך ריכוזי אוכלוסיה אזרחית בעזה, ולהביע תמיכה ברורה וחד משמעית בזכותה של ישראל להגן על עצמה. צה״ל וזרועות הביטחון פועלים וימשיכו לפעול באופן ממוקד לסיכול יעדי טרור, על בסיס מודיעין מדויק, ובמאמץ להימנע ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים", הוסיף.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "צה״ל ושב״כ ביצעו הלילה במדויק את משימתם כנגד הנהגת הג’יהאד האיסלמי ברצועת עזה. כל גורם טרור שיפגע באזרחי ישראל, יצטער על כך. נרדוף ונשיג את אויבינו". השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, צייץ: "הגיע הזמן".

קודם לכן, הודיע השר גלנט על "מצב מיוחד בעורף", שבו נסגרו צירים וכבישים בסמוך לגדר המערכת, ופיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות לתושבים המתוגררים בסמוך לרצועה. על פי ההנחיות, שיהיו תקפות על ה-10 במאי בשעה 18:00, נאסרו התקהלויות בשטח פתוח של עד 10 אנשים ובמבנה של עד 100 שנים, כאשר בעוטף, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש ומרכז הנגב, לא יתקיימו לימודים. במקביל, באשדוד, אשקלון, באר שבע ואופקים הודיעו על פתיחת המקלטים הציבוריים.

חילי בהיתיני (צילום: דובר צה''ל)
חילי בהיתיני (צילום: דובר צה''ל)

טארק עז אלדין (צילום: דובר צה''ל)
טארק עז אלדין (צילום: דובר צה''ל)

ג'אהד ע'נאם (צילום: דובר צה''ל)
ג'אהד ע'נאם (צילום: דובר צה''ל)

בג'יהאד האסלאמי מאיימים: "ההתנגדות תגיב לפשע הישראלי - כל התרחישים אפשריים". בארגון חמאס הגיעו לתקיפה הישראלית, והצהירו כי "העם הפלסטיני וכוחות ההתנגדות יודעים להכות באויב ולהגיב לפשע שבו חוסלו מספר מנהיגים בגדודי אל-קודס". ארגון הפת"ח מסר: "ממשלת הטרור מאבדת עשתונות כשהיא יודעת שהקהילה הבינלאומית שותקפת ותומכת בפשעיה".

התקיפה הנרחבת מתרחשת בתוך פחות משבוע, מאז שהסתיים סבב הלחימה האחרון ברצועה, שבו נורו מעל מאה רקטות לשטח ישראל. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן אז כי במהלך לילה מורכב של לחימה בעזה בוצעו שני גלי תקיפות נגד 16 מטרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. "כל המטרות שרצינו לתקוף הותקפו", מסר. לדבריו, הג'האד האיסלאמי הוא האחראי לירי במהלך הלילה, "אך חמאס ידע ואפשר את הירי של הג'יהאד". 

דובר צה"ל עדכן בנוסף במספרי הרקטות שנורו לעבר ישראל במהלך אותו סבב לחימה שאירע בשבוע שעבר. לדבריו, זוהו 104 שיגורים משטח הרצועה, מתוכם 11 רקטות נפלו בים, 14 בשטח הרצועה, 24 יורטו בהצלחה על ידי כיפת ברזל, 48 נפלו בשטחים פתוחים, ו-7 רקטות נפלו במקום שטרם אותר.