למרות הדיווחים על מגעים בין מצרים לישראל לאחר תחילת מבצע "מגן וחץ" הלילה בעזה וברקע התהייה על הפסקת אש אפשרית, מקור בארגונים הפלסטינים הודיע היום (שלישי) לכלי תקשורת פלסטיני כי הופסקו המגעים המתווכים עם ישראל, ונכון לעת זו - אין שום שיח בנוגע למצב בעזה. לדבריו, השיח על רגיעה וצמצום ההסלמה הוא מוקדם מדי.

המחליף של ג'עברי ומזכיר המועצה הצבאית: אלו בכירי הג'יהאד שחוסלו
"יש להם הרבה מה להפסיד": כיצד צפויה להיראות תגובת חמאס לתקיפה בעזה?

כמו כן, גם ארגון הטרור חיזבאללה התייחסות לראשונה למבצע "מגן וחץ", וקרא: "אנחנו מכריזים על סולידריות מלאה עם הג'יהאד האיסלאמי ועל תמיכתנו המלאה בהחלטות שנקטו להרתעת האויב. חיסול המנהיגים יגביר את האחדות ואת הנחישות - להמשיך הג'יהאד עד להשגת הניצחון".

סיכול מזכיר המועצה הצבאית בג'יהאד האסלאמי. צילום: דובר צה"ל

כזכור, לאחר שחוסלו שלושה בכירים בארגון הג'יהאד האסלאמי, במהלך שפתח את מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, בחמאס הגיבו הבוקר למקרה ומאיימים בנקמה. מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, הזהיר כי "האויב טעה בהערכותיו והוא ישלם את המחיר על הפשע שלו".

מהזרוע הצבאית של חמאס נמסר: "אנו רואים בכיבוש הציוני ובממשלתו הקיצונית הפאשיסטית את האחריות המלאה לפשע הנתעב הזה ולהשלכותיו החמורות, אנו מאשרים שהפשיעה והטרור המתגברים שלו נגד עמנו ברצועת עזה וברחבי הגדה המערבית, בירושלים, מסגד אל-אקצא המבורך, תשלם ישראל מחיר כבד. הציונים לא יוכלו להשיג את מטרותיהם ותכוניותיהם האגרסיביות. אנו דבקות במטרה עד להבסת הכיבוש".