עדי כרמי, לשעבר בכיר בשב"כ, התראיין הבוקר (רביעי) בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM והתייחס למבצע "מגן וחץ" שהחל אמש על ידי ישראל במטרה לתקוף תשתיות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, שמנסה מצדו למצוא דרך לשינוי המשוואה. 

אלמנט ההפתעה: כך שירת בן גביר את ההונאה של צה"ל
ח"כ ניסים ואטורי: "הפלגים הפלסטינים מנסים להתאגד, ולא מצליחים כל כך"

"מדובר בארגון קיצוני, מכיוון איראן, שמנסה כל הזמן לבצע פיגועי איכות", אמר בפתח דבריו, "אנחנו זוכרים את הפיגועים שלו משנות ה־90, פיגועי תופת באוטובוסים. הוא מנסה להיות מתוחכם גם בתקופה הזו", אמר בפתח הריאיון. "לנסות לירות ירי רקטי מיהודה ושומרון זה שינוי המשוואה, זה משהו אסטרטגי שעוד לא היה לנו. כרגע אנחנו יודעים להגיד שהוא לא הגיע ליכולת הזו אבל הוא ניסה לפתח אותה. ניסה לגבש עם מימון והדרכה, להקים תשתית שתנסה לבצע את הפיגוע הזה ואנחנו הצלחנו לסכל אותו".

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לשאלה האם נמצאו רקטות, ענה כרמי כי "מצאו אמצעי חבלה, אני לא מכיר שמצאו רקטה שמסוגלת לבצע ירי, את זה אני לא מכיר. אבל הרצון, המוטיבציה והתשתית להתחיל לממש את הדבר הזה הייתה קיימת ולכן היא סוכלה. חשוב להגיד גם שכולנו נמצאים במתח, הארגון מחזיק אנשים בכוננות. בשעות הראשונות אין ספק שהוא היה בהלם, שלושה מבכיריו חוסלו ועכשיו הוא בעצם מגבש את התגובה שלו. המטרה של הג'יהאד היום זה לערב את החמאס, וזירות נוספות, והשאלה היא מי ישתף אתו פעולה והאם הוא יצליח לממש את הרצון שלו".

לסיום, הדגיש: "להערכתי זה דבר שלא בטוח שהוא יצליח לעשות, זה מנוגד לחלוטין לאינטרסים של החמאס אבל למדנו כבר שמול הפלסטינים הכול אפשרי. התגובה שלו תבוא, השאלה אם היא תבוא בירי רקטי מרצועת עזה או האם הוא יצליח לרתום יחד אתו גורמים נוספים. המטרה שלו להגדיל את האפקטיביות של התגובה שלו וזה לוקח זמן. הוא לא ציפה לפגיעה כזו שחושפת אותו במערומיו. הוא למעשה פתאום מבין שהוא חדיר, כי לפגוע בשלושת הבכירים הללו זו משימה שמצריכה מודיעין מדויק מאוד. למרות שבעבר פגענו בבכירי ג'יהאד אסלאמי, עדיין זו תגובה של מדינת ישראל שמגיעה בהפתעה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM