מבצע מגן וחץ: מעט פחות מ-48 שעות לאחר חיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי בעזה ולאחר מספר שעות של מטחי טילים לדרום ומרכז הארץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט נשאו הערב (רביעי) דברים. 

מטח רקטות כבד לעבר הדרום וגוש דן; צה"ל תוקף בעזה

"אנחנו בעיצומה של המערכה. כל מי שפוגע בנו - דמו בראשו. העיקרון הזה קיבל חיזוק משמעותי במבצע. הפיתוח של יכולות מודיעינות חדשותת לצד מבציעות בשילוב היוזמה מייצרים משוואה חדשה", אמר נתניהו בפתח דבריו. 

עוד הוסיף: "אנחנו רואים אותך ואנחנו בוחרים את הזמן לפגוע בכם, הבחירה היא שלנו. עד כה הנחתנו את המכה הקשה ביותר על הג'יאהד, בתוך שניות ובאמצע הלילה פגענו במערך שלו. בתגובה לפעליות הוא שיגר רקטות, כרבע מהרקטות נפלו ברצועה, הרוב יורט. מערכות יירוט חדשה נכנסו לפעולה בהצלחה. מבקש מכל האזרחים להמשיך להישמע להנחיות".

הוא התייחס לסיכולים שאירעו לאחרונה: "בחודשים האחרונים סיכלו מעל ל-120 מחבלים, מודה למערכת הביטחון. מודה לאזרחי ישראל על הגיבוי, מודה לתושבי הדרום - המערכה טרם הסתיימה, נכנסו לזה יחד, עומדים יחד, וננצח יחד".

לאחר מכן, שר הביטחון התייחס גם הוא למהלך המבצע: "בשתי היממות האחרונות צה"ל הנחית מכה קשה, פתחו את המערכה בסדרת תקיפות מוצלחות, לצד סיכול הנגנת הארגון בתיאום מוצלח, תקיפה של מאות פצצות על אתרי אמל"ח ואחסנה ופגיעה בנכנסי הארגון".

"כתוצאה מכך, נפגעו מאות רקטות שכוונו לשטח מדינת ישראל, יורטו חוליות מחבלים שתכננו לפגוע באזרחים ובחיילים. כל זה הותיר אותם ללא מענה. לעבר ישראל נורו 400 רקטות, רבע נפלו בעזה, חלק יורט, חלק בשטחים פתוחים וחלק גם בבתים. ההישגים של הטכנולוגיה הישראלית מרשימים ובאים לידי ביטוי פעם אחר פעם", הוסיף. 

"השגנו הישגים משמעותיים. רמת תיאום כמו שקיימת כיום במערכת הביטחון לא ראיתי, המרכיב הזה עוצמתי וחשוב עבור המדינה. ערוכים להמשיך ולפעול גם בעזה וגם נגד כל גורם אחר וגם כנגד איומים אחרים", ציין והוסיף: "יש לנו כלי רב עוצמה ולא נהסס להפעיל אותו. המציאות שבה עלולים להפגע ילדים ישראלים לא מקובלת, ולכן נגיב. התגובה הלילה הייתה מפתיעה וקטלנית ואנחנו יודעים להעתיק אותה לכל גזרה".

הוא הדגיש כי המבצע טרם נגמר: "יש לכם על מי לסמוך. מביע הערכה לאזרחים שממלאים את ההנחיות. כוחנו כמערכת תלוי בהתנגותו של הפרט, אני מצדיע לאזרחי מדנית ישראל. המערכה לא תמה, מקווה שנביא לסיומה בקרוב, ערוכים שהיא תהיה ממושכת".