מבצע "מגן וחץ" מתרחק מסיום: גורם מדיני בכיר עדכן הערב (חמישי) בהתפתחויות במו"מ על הפסקת אש והבהיר כי כל עוד יימשך הירי לעבר ישראל יימשכו התקיפות ברצועה, כולל חיסולים ממוקדים

מבצע "מגן וחץ" | עדכונים שוטפים

לדבריו, "ביממה האחרונה, למרות מאמצי מצרים להביא להפסקת אש, יזם הג'יהאד האיסלאמי מטח ירי לעבר ישראל. בתגובה סוכל בכיר משמעותי רביעי (עלי ע'אלי) בג'יהאד האיסלאמי, והארגון המשיך לספוג פגיעה קשה. במידה ויימשך הירי לעבר ישראל ימשכו התקיפות ברצועה, כולל המשך הסיכולים וגביית מחיר כבד נוסף מהג'יהאד האסלאמי. אש תיענה באש".

עוד טען: "המשוואה השתנתה: ישראל תבוא בחשבון ותגבה מחיר על הכוונת טרור מרצ"ע לאיו"ש. הסיכול של טארק עזאלדין הוא דוגמה לכך. צה"ל ערוך להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל בעוצמה, ובמקביל, תוקף יעדי טרור ומוכן לכל תרחיש".

מטחים כבדים: תיעוד שיגורי הרקטות מרצועת עזה

בתוך כך, מוקדם יותר היום גורם מדיני בכיר דחה את הדיווחים על הפסקת אש וטען כי "אנחנו ממשיכים בפעולה, בקצב הרגיל , קרי - תקיפות מדויקות אל מול מטרות שנראות לנו כערכיות וחשובות, של הג'יהאד האסלאמי. אנחנו במלחמה שכללנו את יכולתנו לבצע ירי על פעילי טרור בכירים ונמשיך לעשות את זה, בקצב איטי מהסיבה הפשוטה: כי זאת מלאכת מחשבת של מודיעין וניתוח של נזק , במטרה לא לפגוע בבלתי מעורבים. נמשיך לעשות זאת בכל הזדמנות שתהיה לנו".

"אנו ממשיכים בהגנה, אנו לא מוכנים לדבר על שום אסיר ועל שום תנאי אחר, כמו הפסקת סיכולים ממוקדים. ישראל תמשיך בפעילותה עד הפסקה מוחלטת של שיגור רקטות לעברנו. לא נקבל שום 'טפטוף', אף רקטה שתשוגר אל עבר ישראל. רק שקט מוחלט וללא כל תנאי ייענה בשקט מצידנו", הוסיף.

כמו כן הדגיש כי "חמאס נשאר בחוץ, חמאס לא נכנס ללחימה ובישראל מקווים בשבילו שגם לא ייכנס בהמשך. לכולם, כולל אמריקאים ומצרים , יש אינטרס שיהיו כאן שקט ויציבות.עם זאת יש להבהיר כי לא מופעל עלינו לחץ לסיים מערכה בכל מחיר, לא כופים עלינו הפסקת אש. אין שעון חול".