דובר צה"ל דניאל הגרי התראיין אמש (חמישי) ב-CNN והתייחס בין היתר לשנה למותה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין. בדבריו, ביקש הגרי להתנצל לראשונה בשם צה"ל על מותה של אבו עאקלה.

תחקיר צה"ל: סבירות גבוהה כי שירין אבו עאקלה נהרגה בשוגג מאש לוחם צה"ל
"מתחמקים מאחריות": אל ג'זירה ומשפחתה של אבו עאקלה מגיבים לדו"ח צה"ל

"אני חושב שזו הזדמנות עבורי לומר כאן שאנחנו מאוד מצטערים על מותה של שירין אבו עאקלה", אמר הגרי בריאיון לרשת האמריקאית, "היא הייתה עיתונאית מאוד מבוססת. בישראל אנו מעריכים את הדמוקרטיה שלנו, ובדמוקרטיה אנו רואים ערך גבוה בעיתונאות ובעיתונות חופשית. אנחנו רוצים שעיתונאים ירגישו בטוחים, במיוחד בזמן מלחמה, גם אם הם מבקרים אותנו".

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון צה"ל פרסם את התחקיר המלא על האירוע בג'נין, בו מצאה את מותה במאי אשתקד עיתונאית אל ג'זירה - שירין אבו עאקלה. גורם בכיר בצה"ל הדגיש לגבי התחקיר כי "לא ניתן לקבוע את מקור הירי ממנו נפגעה העיתונאית". הוא הסביר: "ערכנו בדיקות נוספות, וקצינים מומחים בדקו גם היבטים של סאונד ובליסטיקה".

מהתחקיר, עלה כי הלוחמים מיחידת דובדבן נכנסו רגלית, כאשר בשלב זה נפתחה עליהם אש, שנמשכה גם לעבר רכבי הצבא, לאחר שנכנסו לפאתי מחנה הפליטים ג'נין. עוד עלה מהתחקיר, כי האש שנורתה לעבר הלוחמים נמשכה כשעה ורבע - מתחילת הפעילות ועד סופה. קצין בכיר ציין כי "חלק מהאש שנורתה היתה מדויקת, ובמקביל הושלכו גם מטענים לעבר החיילים. בצה"ל ציינו כי "למרות שהמסקנה אינה חד משמעית - לאחר בדיקת כל הנסיבות עולה, כי ישנו סיכוי גבוה יותר שאבו עאקלה נהרגה מירי לוחם צה"ל".