הפסקת אש מול הג'יהאד האסלאמי נכנסה לתוקף אמש. אך גם לאחר כניסתה, אזעקות נשמעו בשדרות ובעוטף עזה וצה"ל תקף ברצועה. פיקוד העורף הודיע כי בעוטף עזה לא יתקיימו לימודים הבוקר ויש לצמצם התקהלויות. בשאר הארץ בוטלו ההגבלות וניתן יהיה לחזור לשגרה. כמו כן, צה"ל החל בפתיחת חסימות הצירים באזור העוטף החל מהבוקר.

מבצע "מגן וחץ": מה ישראל מנסה להשיג ברצועת עזה? | טל לב רם

ראש אגף מבצעים במטכ"ל, אלוף עודד בסיוק, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב־103FM והתייחס למבצע "מגן וחץ": "כשאני מסתכל על מה שהמבצע הזה השיג, הוא השיג והראה לכל האזור. כולם ראו את היכולת לסכל בזמן מאוד קצר את ראשי הארגון הצבאיים בעזה בהפתעה מוחלטת, וחשוב מזה להמשיך ולסכל לחסל את ראשי הארגון ואת אלה שהחליפו אותם גם תוך כדי המבצע עם מודיעין מדויק של אמ"ן ושירות הבטחון הכללי עם יכולת ביצוע פנומנלית של חיל האוויר. כולם ראו את זה, הם יודעים מה אנחנו יכולים לעשות ואני יודע שכל זה משפיע עליהם". 

"ההבדל בין המבצע הזה לקודמים, אחד זה בהיקף המסוכלים במכת הפתיחה ובמשך הזמן שהיא קרתה. הדבר השני זה היכולות להגדיל את ההישגים ככל שהג'יהאד המשיך לירות. התשובה לשאלה, האם לא יהיה מבצע נוסף - יכול להיות שיהיה, לא קונים פה שקט לעולמי עד. הזמן של כל מבצע נגזר מההישג שלך, מהרצון של הצד השני ומהיכולת להשיג את המטרה ושיהיה שקט. הזמן שהצד השני מבין שהוא צריך להפסיק כי הוא ישלם מחירים, זה לקח הפעם עד היום החמישי וזה נראה לי בסדר גמור. המבצע הבא יכול להיות באותה מידה יום, שבוע, או חודש. אנחנו גם היינו ערוכים להגדיל את ההישגים. הזמן הקרוב ידבר בעד עצמו או שלא", הוסיף.

לדבריו, "ככל שמישהו, ארגון או אדם, מאיים על ביטחון מדינת ישראל ותוקף את תושבי הדרום או כל אדם אחר, אז הכלי הזה הוא רלוונטי, הוא מרתיע ומוכיח את עצמו, וכשיש צורך, משתמשים בו ונראה מה יהיה בעתיד. החמאס הוא אכן הריבון ברצועה, עקבנו אחריו וראינו שהוא בחר לא לקחת חלק, אנחנו מיקדנו מאמצים במי שירה עלינו וערער לנו את הבטחון. חמאס עדיין הריבון ועדיין אחראי על מה שקורה בעזה, במקרה הזה היה צריך לאפס את הג'יהאד האסלאמי וזה מה שעשינו". 

"האם יכול להיות שבעתיד נגיע למבצעים אחרים? כן. אנחנו צריכים לבחור מול מי אנחנו פועלים וכך עשינו. העובדה שבחודשים האחרונים מדברים הרבה על רב זירתיות, התלכדות ומה אחרים עושים - עשית מבצע, גבית מחיר מהג'יהאד האסלאמי, הרגת את אנשיו והם (חמאס) בחרו לא להשתתף ולא להצטרף וזה מלמד על ההתרעה וזה נובע מחשבון שכל אחד עושה על המחירים שהוא יכול לשלם", סיכם. 

סייע בהכנת הכתבה: שי איידלר, 103fm