הפיגוע בגבול מצרים: רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה היום (שבת) כי ישראל ומצרים הקימו ועדת חקירה משותפת לבחינת האירוע הביטחוני בגבול, שבו חדר איש ביטחון מצרי, והרג שלושה לוחמי צה"ל. דובר הצבא המצרי ציין כי "אנו נוקטים בכל האמצעים על מנת לאבטח את הגבול עם ישראל, וכי פועלים לבדיקת נסיבות האירוע".

הקורבן השלישי בגבול מצרים: אוהד דהן נהרג בחילופי האש עם המחבל
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים | צפו
מפקד פיקוד הדרום על התקרית בגבול מצרים: "אין קשר להוראות הפתיחה באש"
שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בפיגוע בגבול מצרים; המחבל - שוטר מצרי

בהודעה הרשמית מטעם הצבא המצרי, נמסר כי "עם עלות השחר, אחד מכוחות הביטחון שאבטחו את קו הגבול הבינלאומי, רדף אחר מבריחי סמים. במהלך אותו מרדף, פרץ איש ביטחון את המחסום, והחל לירות באש, מה שהוביל למותם של שלושה אנשי כוחות הביטחון הישראלים. אנו נוקטים בכל האמצעים, כולל נקיטת אמצעים משפטיים לגבי האירוע".

כאמור, שלושה לוחמי צה"ל נהרגו מירי בפיגוע הבוקר בגבול מצרים, כך הותר לפרסום. שניים מהלוחמים נמצאו ירויים ללא רוח חיים בשעות הבוקר, ובסריקות שנערכו אחר המחבל התפתחו חילופי אש במהלכם נהרג לוחם נוסף. המחבל שחוסל הינו איש ביטחון מצרי.

לאור התקרית, קיים שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. גם רה"מ בנימין נתניהו, נמסר, מתעדכן באופן שוטף על פרטי האירוע בדרום. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל מתחקר את נסיבות הירי ומבצע סריקות לשלול הימצאותם של מחבלים נוספים במרחב. כמו כן, בעקבות האירוע נחסמו לתנועה מספר צירי תנועה.