הפלישה הרוסית לאוקראינה בראשית השנה שעברה הובילה מדינות רבות ביבשת לחשוב מחדש על האופן בו הן תופסות את פעילותן הצבאית. לצד מגמה של חיזוק הצבאות, נרשמת מגמה של התעניינות במערכות הגנה אוויריות. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה במהלך סוף השבוע כי גרמניה מתכננת לרכוש את מערכת ההגנה הישראלית "חץ 3", תמורת קרוב לארבעה מיליארד אירו. על פי הדיווח, בברלין צפויים לבקש מהמחוקקים לשחרר כספים בשווי של עד 560 מיליון אירו בשבוע הבא, זאת כתשלום מקדמה לישראל.

בשווי של מיליארדי יורו: התעשייה האווירית קרובה לסיכום על עסקת נשק עם גרמניה
גרמניה מתקרבת לרכישת "חץ 3" מישראל, חברות אחרות בנאט"ו שוקלות צעד דומה

כאמור, מערכת "חץ 3" נועדה ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. זוהי השכבה העליונה במערך ההגנה הישראלי מפני טילים, אשר מתחיל במערכת כיפת ברזל, המיירטת רקטות קצרות טווח, ועד ל"חץ 3" המשמידה כל ראש נפץ לא קונבנציונלי בגובה בטוח. 

במסמכים שהכין משרד האוצר הגרמני עבור הפרלמנט המדינה, נכתב כי בברלין שואפים לחתום על הסכם הרכישה כבר בסוף השכנה הנוכחית. עוד עולה מהדיווח כי במידה והעסקה תיכשל - גרמניה תפסיד חלק מתשלום המקדמה, או אפילו את כולו, שכן הסכום צפוי לפצות את ישראל עבור העלויות השונות. הסוללות צפויות להגיע לחיל האוויר הגרמני עד הרבעון האחרון של שנת 2025, ועלותן הכוללת צפויה לעמוד על כמיליארד יורו יותר מהתכנון.