פרסום ראשון: גמלאי שב״כ, לרבות בכירים לשעבר, מגבשים בימים אלו מכתב נוקב הקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשוב בו מדבריו בספרו סביב הפעלת הסוכן אבישי רביב (המכונה "שמפניה").

איש תקשורת טוען: "משהו בהפעלה של אבישי רביב לא הגיוני"
אילנה דיין על הראיון עם אבישי רביב: "חשבנו שאנחנו יודעים הכול על רצח רבין"

לטענתם, האשמות מופרכות אלו ואחרות המופיעות בספר, פוגעות לא רק באנשי השירות דאז, אלא גם בתדמיתו של השירות כיום ובערך הממלכתיות הנמצא כנר לרגלי הארגון בפעילותו. במכתב המתגבש, שעליו צפויים לחתום גם ראשי שב״כ לשעבר, נטען, כך אומרים ל"מעריב" גורמים הבקיאים בנוסח המכתב המתגבש, כי בספרו "ביבי- סיפור חיי", קיימים שקרים גסים שהופרכו בעבר וראש הממשלה אף יודע היטב כי אינם נכונים והם בבחינת נזק כבד בשמו של הארגון אז והיום ובבחינת עיוות העובדות ההיסטוריה.

גורמים אלו טוענים כי הטענות המרכזיות שעולות מהמכתב, הן דרישה מנתניהו לחזור בו ולהביע התנצלות הן בהקשר לדברים שנכתבו בספר, לפיהם השב״כ הטיל על הסוכן אבישי רביב להסית בקרב מפגיני הימין לקיצוניות פוליטית.

הטענה השניה שמעלה כעס בקרב אנשי השב״כ לשעבר, כולל רבים ששירתו באותה התקופה, היא האמירה שלפיה השב״כ היה זה שהדפיס את במשרדיו את הכרזה שבה נראה ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל במדי SS, וזאת למרות שנתניהו יודע בדיוק מי הצעיר שהדפיס אותה ובאיזה בית דפוס, ובפרשה הזו הורשעו בזמנו שני אחים. פרטים שאותם מכיר ראש הממשלה היטב ולמרות זאת מופיעים נתונים שקריים בספר, לטענתם.

אבישי רביב (צילום: אריאל בשור)
אבישי רביב (צילום: אריאל בשור)

עוד מוסיפים ל"מעריב" הגרומים שמעורים בפרטי המכתב המתגבש, כי סילוף הנתונים בספרו של ראש הממשלה פוגע פגיעה חמורה בשב״כ ומספק רוח גבית לתומכי קונספירציות הזויות, וזאת הסיבה להירתמות לכתיבת המכתב לנתניהו.