פרסום ראשון: כ-150 גימלאים של השב"כ הגישו לבג"ץ עתירה לאחר שהפנסיות שלהם נפגעו. מדובר בהסדר חדש שנכנס לצה"ל בשנת 2012, אליו הצטרף השב"כ רק בשנת 2016. הפורשים מצה"ל עד 2012 היו זכאים לקבל תוספת של 5% לקצבה, כאשר הזכאות פסקה משנת 2012 ואילך.

כאמור, השב"כ הצטרף להסדר רק ב-2016, אך עם זאת נקבע בתיקון לחוק הגמלאות כי עובדי השירות שפרשו במהלך השנים 2012-2016 לא זכאים לתוספת האמורה, למרות שבתקופה בה הם פרשו ההסדר כלל לא היה קיים. המשמעות הכספית היא אדירה, ומגיעה לאי תשלום של מאות אלפי ש"ח לכל פורש.

בעתירה נכתב כי "במגזרים האחרים בשירות המדינה כאשר בוצע שינוי שיטת עדכון הגמלה והצמדה למדד, ניתנה תוספת המינימום לכל הפורשים שהיו במעמד של גמלאי ערב כניסת התיקון לתוקף. רק ביחס לפורשי שירות הביטחון נעשה הסדר ייחודי ומפלה בשונה מכל יתר המגזרים בשירות המדינה - באופן תמוה וללא כל הסבר ענייני".

העותרים לא הכירו את המו"מ שהתנהל לגבי קצבאות הגמלה שלהם, והם סמכו על השב"כ שידאג להם. לאחר הפגיעה, העותרים ניסו לפעול לתיקון העוול, אך ראש השב"כ החליט שלא לפעול מול משרד האוצר. בעתירה נכתב כי "עולה תמונה מטרידה ביותר של ארגון אשר מתנער מעובדיו לשעבר, אשר הקדישו את כל חייהם למען שירות מקצועי מרובה סיכונים".

עורכי הדין ד״ר מתן גוטמן ממשרד ד״ר מתן גוטמן ועו״ד רועי גוטמן ממשרד שבלת ושת׳ המייצגים את קבוצת פורשי שירות הביטחון מסרו: ״העתירה מדברת בעד עצמה, והיא תברר בבית המשפט״.

מהשב״כ נמסר: "השב"כ מקיים קשר שוטף והדוק עם גימלאיו, שלא באמצעות כלי התקשורת. דבר הגשת העתירה הובא לידיעת שב"כ בסוף השבוע האחרון. הארגון ילמד את פרטיה ויגיב באופן סדור במסגרת ההליך המשפטי".