תא"ל במיל' אודי זהר ז"ל, טייס קרב ותיק ומפקד בכיר בחיל האוויר, זוכה פרס ביטחון ישראל, נפטר שלשום (שני) בביתו ביישוב גילון שבגליל התחתון בעקבות מחלה קשה ממנה סבל, בגיל 67.

בעקבות מחאת אנשי המילואים: הדיון הביטחוני החסוי עם גלנט

זהר נולד בירושלים ולמד בפנימייה החקלאית טכנולוגית יד-נתן שבגליל המערבי. את שירותו הצבאי מילא כטייס קרב, והשתתף במבצעים צבאיים רבים, רובם חשאיים. זהר כיהן כסגן מפקד טייסות 149 ו-106, ובהמשך פיקד על טייסת בבית הספר לטיסה בחצרים. בשנת 2003, זכה זהר בפרס ביטחון ישראל על חלקו בפיתוח מערכת מסווגת.

בתום שירותו הצבאי, מונה זהר ב-2004 על ידי שר התחבורה שאול מופז להקים את רשות התעופה האזרחית, וכיהן כמנהלה הראשון במשך ארבע שנים. ב-2012 מונה למנכ"ל חברת התעופה כים-ניר, ובשנים האחרונות כיהן גם כחבר בוועדה לאנרגיה אטומית בישראל.

זהר היה נשוי לבינה, אב לארבעה ילדים וסב ל-10 נכדים. ב-2010 שכל אודי את בת זקוניו מיכל, בפיגוע דריסה סמוך לתחנת הרכבת בעכו כשהייתה בת 20. זהר נטמן סמוך לקברה, בבית העלמין במשגב.

תא''ל במיל' אודי זהר ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
תא''ל במיל' אודי זהר ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, ויו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, בני גנץ, ספד לאודי: "ההכרות הקצרה שלי עם אודי - הספיקה לי להבין עד כמה הוא היה פטריוט ואוהב המדינה. עד כמה היה חכם, נחוש ומוכשר, גם בשנותיו האחרונות. דווקא בעת הזו, של שבר פנימי, זכרונות מאנשים כמו אודי, שלחמו כדי שנוכל לחיות פה, נותנים לנו, לצד הצער העמוק, את ההסבר הטוב ביותר על מה יש להילחם. אודי, שלחם בקור רוח בגבולות המדינה ומעבר להם, היה קולו של דור הנאבקים על המדינה, קול שצריך להדהד בכולנו היום".

גם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, נשא דברים לזכר זהר: "רבים כמוני זכו לחוות לוחם ומפקד שהוא מודל לחיקוי ודמות להערצה. שזרת בחיל האוויר ובאנשיו את חוטי ה-DNA שלך, חוטים מעצבים בזכות אישיותך המיוחדת, המשלבת דרישות גבוהות ורוחב לב. נוח בשלום ודע שבזכותך החיל מבוסס על אנשים מיוחדים וערכיים המונעים מנתינה טוטאלית למען מדינתנו".