על רקע המצב במדינה לאור המשך חקיקת הרפורמה המשפטית בכנסת ומנגד - המאבק בחקיקה, נערכו בעת האחרונה בחיל האוויר שיחות פיקודיות בכלל הדרגים, זאת במקביל לעיסוק בעשייה המבצעית.

בשבוע האחרון קיים מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, שיחות פיקודיות עם מפקדי טייסות התחזוקה, הטייסות המבצעיות, מג"דים ומפקדי היחידות בחיל בנושא הלכידות בצה"ל בעת הנוכחית. בנוסף, התקיימה השבוע הערכת מצב מודיעינית מבצעית רחבה בחיל האוויר.

בשיחה עם פורום מפקדי הטייסות והיחידות המבצעיות, אמר מפקד החיל: "זו שעתנו הגדולה והמאתגרת. אני מצפה מכם לתשומת לב יתרה ללכידות, אחדות, מבצעיות וכשירות.  כל אחד מכם שמיניתי, מונה בשביל הרגעים האלה. לא בשביל הנחיתה המדויקת בזמן ובמקום ולא בשביל ליצר תמונת שמים. מיניתי אתכם בשביל התמודדות עם אתגרים כאלה, בשל יכולות המנהיגות, ההובלה והפיקוד", אמר. 

"אני אומר לכם בצורה מאוד פתוחה, עמוקה וכנה, אני סומך עליכם לא במאה אחוז, אלא במאתיים. להוביל את החיל בתקופה המורכבת הזאת, כוחו של חיל האוויר אינו נמדד ברגעים הקלים אלה ברגעים קשים, רגעי המשבר, ביכולת שלנו לשמור על לכידות, אחדות, כשירות וחוסן.
השבוע חווינו ימים מורכבים עבור כולנו, כמו כל עם ישראל". הוא קרא: "משימת ההגנה על המדינה ותושביה הייתה ועודנה המטרת עליונה של צה״ל כשמשימה זו ניצבת מול עינינו, הפוליטיקה לא תופסת מקום". 

אלפים באירוע ׳קו אדום׳ להתנדבות למילואים במוזיאון תל אביב. קרדיט: מחאת המילואימניקים אחים לנשק (צילום :מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

עוד הוסיף האלוף כי "אתם נושאים על כתפיכם המשימה החשובה ביותר, אתם בחזית העשייה. אני שומע התבטאויות שנאמרות אל עבר משרתי החיל כאשר הם מסתובבים במדים ברחוב, אני מגבה אתכם, מאמין בכם מעריך אתכם, סומך עליכם ומגנה כל אמירה מהסוג הזה. היו גאים במדים, זכרו את משמעותם".

באשר לערכיות המשימה, אמר: "חיל האוויר בכל 75 שנות פעילותו פעל על פי ערכי ורוח צהל, כך היה וכך יהיה. כולנו מחויבים לשמור על ערכים אלו בכל משימה או פעילות שנבצע".

הוא סיכם: "אין לי ספק שניצבים בפנינו אתגרים רבים אני ער לאיומים בכלל הגזרות ולנאמר על ידי אויבינו, יתכן ובתקופה כזאת הם ינסו לבחון את גבולות הגזרה, את הלכידות והערנות שלנו אנחנו צריכים להמשיך להיות דרוכים וערוכים ואני בטוח בכך יהיה. אני אסיים בזה שאני בטוח שכולכם חשים את האחריות יש לנו משימות קריטיות וחשובות לביטחון מדינת ישראל ותושביה. זו המשימה העיקרית והחשובה ביותר הניצבת מול עינינו ואני סומך עליכם ובטוח בהצלחתכם".