חן אמיר בן ה-42, סייר בעיריית תל אביב נרצח הערב בפיגוע הירי ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. עדי ראייה שהיו בסמוך לפיגוע, סיפרו הערב (שבת) על הרגעים הדרמטיים, הפחד והתחושות הקשות לאחר מכן.

עד ראייה שמתגורר בסמוך לזירת האירוע, סיפר ל"מעריב": "שמעתי צעקות מהרחוב, בהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות, אבל אז החלו יריות, לא אחת ולא שתיים, הרבה יותר מזה, יצאתי לחלון וראיתי ברחוב את המחבל על הכביש ועוד אדם שוכב פצוע. תוך דקות הגיעו אמבולנסים וניידות משטרה והחלו לטפל בו. פחד אלוהים שזה מתחת לבית שלי".

גיל לוסטיג שהיה גם הוא בסמוך לפיגוע, שיתף: "בחיים לא רעדתי כמו שאני רועד עכשיו, נסעתי בקורקינט בנחלת בנימין ועצרתי ברמזור, ואז משום מקום התחילו לידי יריות. לפחות חמש. הסתובבתי וראיתי צרחות ואנשים רצים לכיווני, בזמן שמישהו יורה עשרות מטר מאיתנו. מישהי שמה לב שאני מסתכל אחורה לכיוון היריות כמה שניות יותר מדי וצעקה לי 'תרוץ, יורים עלינו, זה פיגוע'. טסתי עם הקורקינט והרגשתי שאני עומד להתעלף תוך כדי שאנשים רצים וצורחים לידי. התקשרתי לחבר תוך כדי דרך סירי וצרחתי שאני תוך פיגוע כדי שידבר איתי והגעתי לבית בטיסה, איזה פחד, איזה מצב אלוהים".

"עדיין המום ומנסה לעכל את כל מה ששמעתי ואת הקולות של האנשים צורחים, ואת התחושה שאתה בורח וכל מטר שאתה זז קדימה יכול לקבוע לך את הגורל. הבעיה האמתית היא שכולנו נקום מחר בבוקר, נשתה את אותו הקפה, נחזור לישון במיטת איקאה החמודה שלנו ונשכח שאנחנו חיים כמו ברווזים במטווח, ושאתם לא יודעים מתי תלכו ברחוב במדינה היקרה להחריד הזו שברגע אחד מישהו יכול לרסס אתכם ולקחת בעלות על החיים שלכם. הכל פה צריך להשתנות, הכל".