תא"ל (מיל') אמל אסעד ("תנועת מפקדים למען בטחון ישראל") שוחח היום (רביעי) עם יואב מינץ בתכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm על אמירותיו של גלנט בנוגע להסלמה אפשרית עם חיזבאללה. בנוסף, פרש את משנתו על חוסר המוטיבציה בקרב העדה הדרוזית להתגייס לצה"ל.

בן גביר סירב לבקשת טיבי לבקר את העצורים מבורקה; האחרון תקף: "גזען"
בוקר טוב לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. האם אתה אופטימי? | דעה

בפתח הריאיון, נשאל אסעד לגבי אמירתו של גלנט שאם תתפתח הסלמה "נחזיר את לבנון לעידן האבן": "שמעתי אמירות כאלה בעבר. יש כאלה שאיימו על חמאס, כאלה שאיימו על חיזבאללה. כל הזמן אנחנו מאיימים. אני לא יודע מי מתגרה במי: הם מתגרים בישראל או אנחנו אנחנו בהם. אני לא יודע אם אנחנו מעוניינים באיזושהי התפתחות. אני מקווה שלא. המצב לא נעים, החבר'ה בלבנון רואים מה קורה בארץ. כל העולם הערבי כל מי שלא אוהב אותנו רואה מה קורה בתוך המדינה".

"אני רואה את נסראללה יושב מהצד, מסתכל מה קורה במדינה ואוהב את זה", הוסיף. "זה מה שחשבתי כל הזמן, זה מה שאמרתי לכם. את האמת, אני במקומו לא הייתי עושה שום דבר, מחכה בצד. כי אני לא יודע לאן המדינה הזאת מתכוונת ללכת. אין לי צל של ספק שאם חמאס או מישהו אחר יפתח במלחמה ומדינת ישראל תהיה מאוימת, לא יהיה אחד שלא יתגייס, לא יהיה אחד שלא יבוא מחוץ לארץ גם אלה שעזבו או התכוונו לעזוב ויתגייסו לצבא. לא יהיה איש מילואים אחד שיראה איום קיומי על מדינת ישראל ולא יעמוד כאן על המשמר להגן על המדינה ולא רק על הממשלה".

יואב גלנט במסר לחיזבאללה (צילום: שחר יורמן)

"אני יכול לספר שהעדה הדרוזית, מאז חוק הלאום, עם חוסר מוטיבציה בקרב הצעירים ללכת ליחידות מיוחדות או קרביות. החבר'ה ציפו וקיוו שנצליח איכשהו לתקן את החוק ומישהו יבין שיש פה תקלה שצריך לטפל בה ולצערי הרב לא עשו זאת. בעדה הדרוזית יש ייאוש גדול ולכן משתתפים בהפגנות, נכון, לא בעוצמה שהייתי רוצה. הייתי רוצה לראות את כל העדה הדרוזית והמגזר הערבי בחוץ כדי שכולם יבינו שבמדינה דמוקרטית, הדמוקרטיה היא לא רק ליהודים. אי אפשר לחלק אזרחים לגזעים. אין יותר שוויון או פחות שוויון. לא במתמטיקה ולא באזרחות. צריך לעשות הכל כדי שאזרחים לפחות ירגישו שייכים ושווים".

"אני לא בקיא ברזי המודיעין ששר הביטחון והרמטכ"ל יודעים", אמר לסיכום לגבי איומים פוטנציאליים על ישראל. "ייתכן שהרמטכ"ל ושר הביטחון יודעים דברים שאני לא יודע והיה מקום להרגיע את האיש הזה מהצפון שלא יחשוב לרגע שהוא יכול במהלך אחד לעשות מעשה, לכבוש או או להפיל את ישראל ולזרוק אותה לים. אולי יש בזה משהו. אני סומך על הרמטכ"ל, סומך על שר הביטחון שחיזבאללה לא יעשו פרובוקציה, בטוח שאנחנו לא נעשה פרובוקציה שאחר כך נצטער עליה".