בצל המתיחות המוגברת מול חיזבאללה בגבול לבנון, בארגון אומ"ץ מתריעים כי העורף אינו מוכן למלחמה: "ביישובי הצפון חסרים למעלה מעשרת אלפים ממ"דים", אמר יו"ר הארגון פליצ'ה פלד. 

גלנט בביקור חריג בגבול לבנון: "מזהיר את חיזבאללה - אל תעשו טעות"
בכיר לשעבר בצה"ל מזהיר: "פיקוד הצפון מתכונן הרבה זמן לעימות עם חיזבאללה"

לפי דו"ח מבקר המדינה, כ-2.5 מיליון ישראלים חיים בלי מיגון תקני בקרבת מקום מגוריהם. ב-2018 החליטה הממשלה להקציב עבור מיגון העורף חמישה מיליארד שקלים במשך עשור, אולם לטענת הארגון "יישום התוכנית מתנהל בעצלתיים, וב-2023 אף החליטה הממשלה לקצץ את תקציב המיגון מחצי מיליארד למאה מיליון שקלים בלבד".

יואב גלנט (צילום:  שחר יורמן)
יואב גלנט (צילום: שחר יורמן)

"ביטחון אינו רק הרתעת האויב", הזהיר פלד, "אלא גם דאגה לעורף שנמצא במוקד כל מלחמה במאה ה-21. באחריותם של נתניהו וגלנט לוודא שאזרחי ישראל לא ישלמו מחיר יקר וכואב. על הממשלה לספק ביטחון אמיתי לכל מי שנמצא בטווח הטילים".

בסיור שקיים השבוע בגבול לבנון, שלח שר הביטחון יואב גלנט אזהרה לנסראללה: "אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה. אל תעשו טעויות, אנחנו לא רוצים במלחמה, אבל אנחנו מוכנים להגן על האזרחים שלנו, על החיילים שלנו ועל הריבונות שלנו״, הדגיש.