יוסי אמרוסי, ("הביטחוניסטים"), בכיר בשב"כ לשעבר, שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ בתוכנית קפאין ברדיו צפון 104.5FM, על רקע הדיווחים כי עסקת חילופי שבויים שהוכרזה לפני מספר ימים בין ארה"ב לאיראן עשויה להגביר את הסיכויים לשיתוף פעולה דיפלומטי נוסף בין המדינות, כולל המטרה ארוכת השנים של ממשל ביידן להכיל את תוכנית הגרעין של איראן.

לקראת הסכם גרעין? בישראל סבורים שעסקת ארה"ב-איראן היא חלק מ"הבנות נרחבות" | דיווח

אמרוסי התייחס לדברים: "האיראנים משקיעים כסף רב, מיליונים על מיליונים של דולרים. הסכם הגרעין שאמור אולי להתממש ישחרר לאיראנים המון כסף נוסף שיופנה גם לכיוון ישראל".

באשר למעצרו של יהודי איראני בנתב"ג, בחשד שנשלח לבצע משימות ריגול בישראל, הוסיף: "האיראנים פועלים ללא לאות כבר שנים ארוכות במטרה לחסל את מדינת ישראל, במגוון דרכים ופעולות. מדובר ביהודי תושב איראן שיש לו משפחה בארץ, והוא נחשד בשיתוף פעולה עם גורמי ביטחון איראנים ועם נחיתתו הוא נעצר, נחקר ע"י שב"כ ובמהלך החקירה הוא הודה כי נשלח ע"י גורמי ביטחון איראנים, לבצע משימות בישראל. בין היתר קיבל קופסת טישו משומשת על מנת להחביא בה מצלמה. הוא קיבל גם כסף, טלפונים, והיה אמור לקבל אחרי כניסתו לישראל, את המטרות שעליהן היה אמור לאסוף מידע".

לשאלה מדוע לא השאירו אותו כאן במעצר, השיב: "שאלה מצוינת. בסופו של דבר, התובנה של החוקרים הייתה שהוא נשלח לישראל כדי לבצע את המשימות האלה ממניעים של לחץ ובצע כסף. אם זה ילך לתהליך של העמדה לדין, הטיפול המשפטי לא יהיה גדול. בסופו של דבר הוא גם נעצר לפני שביצע עבירה. שיקולים של עלות אל מול תועלת - הוחלט להחזיר אותו. אני מניח שיש גם שיקולים אופרטיביים אחרים. רוב פעילות הריגול של איראן מנוטרת ומסוכלת. אנחנו במצב טוב בעניין הזה".