פיגוע בדרום הר חברון: בת שבע נגרי בת ה-40 נרצחה, ואריה לייב בן 39 נפצע קשה מירי שבוצע היום (שני) לעבר רכב בו שהו בכביש 60 סמוך לצומת הכבשים, בין הכפר יטא לחברון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם במקום טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואה של צה"ל אולם נאלצו לקבוע את מותה של האישה, והפצוע פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. באורח נס, ברכב שהתה גם בתה של נגרי בת ה-6 שלא נפגעה.

"הטרור מרים את הראש": במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע בדרום הר חברון

מתחקור האירוע עולה כי נגרי עלתה עם בתה בת ה-6 לרכב כטרמפיסטיות, ומיד לאחר שהרכב החל בנסיעה בוצע לעברו ירי. באורח נס, בתה בת ה-6 יצאה ללא פגע מהאירוע.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כאמור, על פי ההערכות המחבלים היו ברכב כאשר פתחו באש ונמלטו מיידית מהמקום, ככל הנראה לכיוון חברון. בשל כך, יחידת דובדבן הוקפצה לסייע במרדף אחר המחבלים וצה"ל מבצע סריקות ופרס מחסומים באזור. הערכה היא כי מעל 25 קליעים נורו לעבר הרכב.

הפראמדיקים של מד"א נתנאל יאמין אלישיב אמתי וחובש בכיר במד"א בניה וינברגר סיפרו: הגענו מהר למקום וחברנו לכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בנפגעים. ראינו גבר ואישה כבני 40 עם פצעי ירי, הוציאו אותם מחוץ לרכב כשהאישה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי קשים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו לאחר מאמצי החייאה נאלצו לקבוע את מותה. הגבר היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצעי ירי בגפיים העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ויחד עם כוח רפואה של צה"ל פינינו אותו לבית החולים סורוקה כשמצבו קשה".

זירת הפיגוע בדרום הר חברון (צילום: חסד הללTPS)
זירת הפיגוע בדרום הר חברון (צילום: חסד הללTPS)

הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, עדכן בפרטי הפיגוע ב-103FM ואמר: "אנחנו מדברים על כביש 60, אזור צומת הכבשים, איפשהו בין בית חגי לכניסה לחטמ"ר יהודה. ממש לא רחוק מהחטמ"ר עצמו. אנחנו מכירים גם את הכביש הזה, כביש שידע הרבה מאוד פיגועים. יש מצד אחד את הציר הזה של הכביש, שמוביל לירושלים, שיותר עמוס בתנועה, כוחות ביטחון וכו', ומכרמל לכיוון באר שבע, אזור שאנחנו מכירים בו לא מעט מארבים של פיגועי ירי וכו'. אבל יש כוחות. ממש מתחת לאף של החטמ"ר".

"ברכב שממנו בוצע הירי היו לפחות שני מחבלים, שזה מסביר את טכניקת הפיגוע. פשוטה עד כואבת. מחבל שנוהג ברכב ומחבל שפותח בירי אחרי שהוא עוקף וכדומה. פוגע פגיעות קטלניות מטווח קצר, ממה שאני מבין באוטומטי או חצי אוטומטי. מי שמגיע ראשון אלו כוחות צבאיים. יש מה שאנחנו מכירים, ניסיון לאתר את המחבלים אבל הם הפסיקו כבר לברוח. האזורים שסגורים הם באזור של אזור התעשייה של חברון אבל אנחנו מכירים את המורכבות שיש". 

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר על הפיגוע: "ההתנגדות האמיצה בגדה המערבית מכה שוב בכוח. תהליך זה בא בטבעיות תוך התמודדות עם מלחמת הדת נגד פרויקט ההתנחלויות הציוני בירושלים ובגדה המערבית. הנוער הלוחם בגדה מסוגל לעקוף את כל מערכת הביטחון הציוניות, למרות הכוננות".