הפיגוע בהר חברון: לאחר הפיגוע בו נרצחה בת שבע נגרי ז"ל ונפצע קשה אדם נוסף, גורמים בצה״ל מודים היום (שני) כי לא הייתה תגובה באש מאחר ועמדה צבאית באזור לא זיהתה את הפיגוע אלא רק שמעה את הירי.

"הייתה גננת אהובה": בת שבע נגרי נרצחה בפיגוע בדרום הר חברון
"דורשים נקמה": במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע בדרום הר חברון

תחילה, אומרים בצה"ל כי רכב המחבלים שממנו בוצע הירי נמלט ויש מאמץ רב לכתר על העיר חברון מכל הכיוונים וגם על כפרים נוספים באזור. יש תגבור של הגנה בעיקר סביב צירי התנועה, והוקפץ גדוד נוסף ואף כוחות מיוחדים לצורך המרדף אחר המחבלים.

כוחות צה''ל ומפקדי אוגדת יהודה ושומרון בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ומפקדי אוגדת יהודה ושומרון בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)

כרגע ביהודה ושומרון יש 23 גדודים והרבה מאוד כוחות. במקביל נמשך המאמץ לאתר את המחבל מחווארה. בצומת הכבשים יש עמדה צבאית מאוישת עם ארבעה לוחמים, אמנם העמדה לא זיהתה הפיגוע אלא רק שמעה.

בצבא אומרים כי כרגע טרם יודעים להגיד האם היה כאן מימוש של התרעה ידועה והדבר יתברר רק כאשר ידעו מי המחבלים. בצה"ל סבורים כי מדיניות הסיכול בשטח רחבה ויש לצבא חופש פעולה מלא. כמו כן, בצה"ל מדגישים כי רק הצבא צריך להיות זה שפועל בשטח ולא יוזמות פרטיות שפוגעות בביטחון.

בת שבע נגרי שנרצחה בדרום הר חברון (צילום: דוברות מועצת אפרת)
בת שבע נגרי שנרצחה בדרום הר חברון (צילום: דוברות מועצת אפרת)

מתחקור האירוע עולה כי נגרי שנורתה למוות עלתה עם בתה בת ה-6 לרכב כטרמפיסטיות, ומיד לאחר שהרכב החל בנסיעה בוצע לעברו ירי. באורח נס, הילדה בת ה-6 יצאה ללא פגע מהאירוע.

כאמור, על פי ההערכות המחבלים היו ברכב כאשר פתחו באש ונמלטו מיידית מהמקום, ככל הנראה לכיוון חברון. הערכה היא כי מעל 25 קליעים נורו לעבר הרכב.