שרית אורבך, חברתה של בת שבע נגרי שנרצחה היום (שני) בפיגוע בהר חברון, התייחסה לאירוע המזעזע בריאיון ב-103FM.

הנתונים אינם משקרים: ישראל חווה את השנה הקשה ביותר מאז האינתיפאדה השנייה
לאחר שח"כ מעוצמה יהודית דרש "נקמה", הגיעה התגובה הקשה

אורבך התייחסה בפתח דבריה לבתה של נגרי שהייתה עדה לאירוע: "זו טראומה שאף ילד לא יוכל לשכוח. הילדה ניצלה בנס גמור ואפילו דאגה לכוחות ההצלה שיגיעו. היא כאובה מאוד, זו הבת הבכורה. אני לא מאמינה שאני מדברת על בת שבע בלשון עבר, היא חברה, אחות בלב ובנפש, גננת לבבית, אחראית, מסורה, שמחת חיים שלא תתואר, אפשר לראות זאת בפניה. אין דבר שירגיז אותה".

על נגרי ז"ל: "אישה מיוחדת עם לב זהב לכל כך הרבה ילדים, היא גננת 15 שנה וכל שנה. הילדים הופכים לילדיה לכל דבר. כל בוקר היא מרגיעה, אוהבת. ההורים אמרו שאם הילדים בגן של בת שבע, הם יכולים להיות רגועים בעבודה. אכפתיות ומעורבות קהילתית שלא תתואר". 

עוד הוסיפה: "אני גננת לידה וחברה טובה שלה, אנו נוסעות לכל מקום יחד, קונות ומארגנות. אפילו שבוע שעבר יצאנו לנופש של הסתדרות המורים יחד, כאילו היא עשתה לי מסיבת פרידה. קבענו להיפגש בצהריים בגן, ראיתי שהיה פיגוע, צלצלתי אליה והיא לא עונה. אין מצב שהיא לא עונה לי. אני מתקשרת לבעלה והוא אומר שבת שבע יצאה בטרמפ. אמרתי לו שהיה פיגוע ואני פוחדת שזו היא. אני מבינה, היה ברור שעושים עליה את ההחייאה. מציאות קשה, מצב אכזרי, רצח בלי שום סיבה. זה פשוט לא מתעכל". 

אורבך נשאלה אם היא פוחדת וענתה: "אין בי פחד, מול המציאות היום אני יודעת שאגדל את ילדיי לאהבה ולשלום בארץ, אבל בארץ שלי. מי שרוצה לגור פה, בשמחה ובאהבה. אנשים שחיים פה חיים עם אש בעיניים, היא אש של אהבת הארץ. אלו שחיים פה יודעים יומיום שאם לא יחיו פה, אחרים יחיו פה. אין פחד, יש ידיעה שיש סכנה, יש ידיעה שכולנו נמצאים באותה צרה. כשאני נוסעת לבקר את הוריי בפתח תקווה, אני מסתובבת אחורה ויודעת שיכול להגיע אליי או סכין או אקדח. בת שבע חיה באהבה גדולה לאנשים ולסביבה. אני נוסעת יומיום לאפרת, והיא בדו-קיום מלא. אפשר לחיות כך". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM