לאחר הפיגוע הרצחני שאירע היום (שני) בדרום הר חברון, אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס אמר: "אנחנו נמצאים בתקופה של הסלמה וגל טרור שלא ידענו זה זמן רב. ראשית, אני רוצה מכאן להשתתף בצער המשפחות ולשלוח תנחומים למשפחה על רצחה של בת שבע ז״ל ולמשפחתם של שי ואביעד ז״ל ולשלוח ברכת החלמה לפצועים".

"דורשים נקמה": במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע בדרום הר חברון
בפעם השנייה תוך יממה: צה"ל יירט כלי טיס בגבול עזה, כיפת ברזל הופעלה

"צה״ל וכוחות הביטחון פועלים מדי יום בכל מקום בהגנה ובסיכול טרור - בערים, בכפרים, במחנות בפליטים - אלפים רבים של לוחמים ואנשי שירות בשיתוף צה״ל עם שירות ביטחון כללי, מג״ב ומשטרת בישראל מנסים לסכל את האויב ומצליחים".

הכוחות בזירת הפיגוע (צילום :דובר צה"ל)

"היום, השבוע, אנחנו נמצאים בזמן קשה, לא הצלחנו", המשיך. "נעשה כל מאמץ לעמוד במשימה שלנו, להגן ולתת ביטחון לתושבי מדינת ישראל. אנחנו נלמד מהאירועים האחרונים, נתחקר נפיק לקחים, נשתפר ונעמוד במשימה שלנו להביא לתחושות ביטחון".

לאחר הצהרתו, השיב פוקס לשאלות מצד העיתונאים. כאשר נשאל מה הוא חושב על כך שהוא נמצא תחת מתקפתם של מתיישבים וחברי כנסת, השיב: "אני אדם שלובש מדים ב-35 שנה האחרונות. ביבשה, בחיל הים, אמ״ן, כל אנשי שירות הביטחון כללי, אנשים בסדיר ובמילואים - כולני לובשי מדים ומבצעים את המשימה שלנו. אני שליח ציבור כל עוד אני חושב שאצליח לעמוד במשימה של צה״ל, להעניק ביטחון  לכל תושבי מדינת ישראל גם למי שלא אוהב".

"אנחנו משתמשים בכל האמצעים ולא מוגבלים בהם בלחימה בטרור ביו״ש אל מול האויבים", המשיך. "אני רוצה למסור לתושבי יהודה שומרון כמו תושבי ת״א שהטרור הכה גם בהם - כל גופי הביטחון שנמצאים איתי עומלים יום וליל בכל מקום בשביל לעמוד במשימה לתת ביטחון לתושבי מדינת ישראל. לא תמיד אנחנו מצליחים מכל אירוע לומדים ומנסים להיות טובים יותר היום בלילה".

ראש אמ"ן לשעבר תמיר הימן: "מפקד פיקוד המרכז עסוק עכשיו במרדף אחר מחבלים, כל דקה שדעתו מוסחת בגלל נאצות ומתקפות מבית זו דקה מיותרת וחבל על הזמן היקר הזה. למה ממשיכים באיבה הזאת? האם שכחנו כבר את סוד הניצחון של האינתיפאדה השנייה? הרי זה היה בזכות התחושה של מפקדי צה״ל, שהרגישו שהם שליחי ציבור בעבודת קודש".

"תחושת הגיבוי מבית היא שדרבנה את היוזמה, את המרץ, ואת המחויבות האינסופיות למשימה", המשיך. "אז למה היום אנחנו מייצרים דמורליזציה עצמית? די, זה מזיק. פוקס, אנחנו סומכים עליך, אוהבים אותך, ותמשיך לנצח. אתה האיש הנכון בזמן הנכון ואשרינו".