שני פלסטינים בני דודים תושבי חברון, נעצרו היום (שלישי) בחשד לביצוע פיגוע הירי בו נרצחה בת שבע נגרי ז"ל אתמול בשעות הבוקר סמוך לצומת הכבשים. זהותם הארגונית לא ברורה עדיין. הם הסתתרו ככל הנראה במבנה השייך לקרובי משפחתם והסגירו את עצמם ללוחמי הימ"מ ללא התנגדות והובילו לנשק שהיה ברשותם לאחר חקירה קצרה. 

ההסלמה הייתה צפויה? "כמות הנשק שזולגת ליו"ש בלתי נתפסת"
"אחות בלב ובנפש": חברתה של בת שבע שנרצחה בפיגוע נפרדת בעצב

המעצר התרחש באזור החלק הדרומי של חברון. ההנחה היא שהם קיבלו סיוע מסוים אך מוגבל. לפי שעה, לא נראה כי המשפחה הייתה מודעת לפעילות שלהם טרם מעשה. ההערכה במערכת הביטחון היא ששני החשודים במעורבות בפיגוע קיבלו סיוע מגורם נוסף. בתוך כך, נערכים במערכת למעצרים נוספים.

הנשק שהוסגר בידי המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק שהוסגר בידי המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

יש לציין כי המעצר בוצע הודות למידע מדויק וממוקד של שב"כ שהוביל את כוחות הימ"מ אל המקום שבו הסתתרו השניים ובסיוע של צה"ל שכיתר את האזור הם נעצרו.

באותו פיגוע נפצע באורח בינוני גם אזרח ישראלי נוסף. עולה כי בחקירתם הראשונית קשרו עצמם השניים לביצוע המעשה. הנשק שבאמצעותו ביצעו ככל הנראה את הפיגוע הרצחני הוסגר לידי כוחות הביטחון והם הועברו להמשך חקירה בשב"כ. 

שר הביטחון יואב גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו, בתגובה למעצר המחבלים שביצעו את הפיגוע בדרום הר חברון: "הערכה ללוחמי צה״ל, ימ״מ ושב״כ על מבצע מהיר ומדוייק. המחבלים שרצחו באכזריות את בת שבע ניגרי ז״ל ינמקו בכלא לשארית חייהם. ננקוט בכל האמצעים כדי לחזק את הביטחון. נרדוף ונשיג את אויבנו".