על רקע העדכון כי שני פלסטינים נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד לביצוע הפיגוע בהר חברון, בו נרצחה בת שבע נגרי ז"ל ונפצע באורח קשה אריה גוטליב, הכתב והפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב על הידיעה ברדיו 103FM, והביא פרטים חדשים בנושא.

שני פלסטינים נעצרו בחשד לביצוע הפיגוע הקטלני בהר חברון
ההסלמה הייתה צפויה? "כמות הנשק שזולגת ליו"ש בלתי נתפסת"

לדבריו, המידע הגיע מהשב"כ, "מידע שהיה מאוד מאוד מדויק, מידע שלא השאיר הרבה מקום לספקות על פי המקורות", הוא סיפר. "הפעילות עצמה הייתה בדרום חברון, בקו אווירי זה לא רחוק ממקום הפיגוע. בית של המשפחה, כנראה של אחד מהם. מדובר בשני המחבלים, בני דודים. הימ"מ נכנס, סוגר על הבית, הם נכנעים ללא התנגדות, ללא כלום. תוך דקות, חקירה קצרה בשטח מתבצעת על ידי אנשים שמוסמכים לזה, גם אנשי שב"כ ונוספים. מגיעים לנשק, נשק אוטומטי. למעשה האירוע מסתיים בתוך חברון, סגירת מעגל מאוד מהירה".

על השיוך הארגוני של החשודים, אמר כי "הנושא בבדיקה, אין עוד אמירה חד משמעית. יש אמירה שהם כנראה קיבלו סיוע, אבל מוגבל. מוגבל זה יכול להיות בעיקר אחרי הפיגוע. ההתרשמות שהמשפחה לא הכירה את הכוונות של שני בני הדודים לפני. הזהות הארגונית, למי הם משתייכים, הקשר לחמאס, כרגע כל זה בבדיקה - אין אמירה ברורה לשיוך ארגוני. כן יש, ושמענו את זה אתמול ברמיזות, דיברו הרבה עם איראן, אבל הכתובת המרכזית שכרגע מכוונים אותה ואולי זה שינוי כרגע גם של שר הביטחון גלנט ובצה"ל, נראה שהפעם קושרים את חמאס גם באווירה, במימון וכו'. זה יכול לגזור החלטות, להשפיע גם על רצועת עזה, פעילות מבצעית אולי בחברון. נראה שחמאס יותר על הכוונת כרגע של מערכת הביטחון".

בהמשך, התייחס הפרשן הצבאי לדברי אלוף פיקוד מרכז, שאמר שישראל נמצאת בגל טרור "שלא ידענו כמותו זמן רב": "קודם כל, אני בטוח שהאמירות שהוא שומע עליהם, מהיכרות קרובה של פוקס, כן נוגעות, אבל זה מאפיין כמעט כל אלוף פיקוד מרכז, עד כמה זה קשה ומורכב, אבל הפעם נראה לי במיוחד. אני חושב שפוקס, כמעט כל פעם, וזה כלל שהוא תמיד מקפיד עליו, כשיש אירוע רע, שברור שיהיו בו לקחים ואולי אפילו כשלים, הוא יודע לעמוד מול המצלמות - דבר מאוד ראוי להערכה. זה לא אומר שימשיכו מתיחויות וכדומה, אנחנו רואים את הנפיצות, אבל נדמה לי שהצבא, דרך אלוף פיקוד מרכז, הרמטכ"ל ושר הביטחון מנסים להציג חזית אחידה שלעיתים מתנגשת אל מול ראש הממשלה, אבל זו השנה הכי רצחנית שהייתה ביהודה ושומרון".

כוחות צה"ל בזירת הפיגוע בהר חברון (צילום :דובר צה"ל)

לבסוף, התייחס למתרחש בסוריה, וציין: "הייתה תקיפה של מטרות איראניות, חיזבאללה. מטוסי חיל האוויר, יכול להיות שזה גם ניסיון דווקא להראות גם לאיראנים, אבל כאמור זה דבר שהוא תחת הכללים השגרתיים שאנחנו רואים כאן באזור. כמעט לא הייתה גזרה שלא היה משהו אתמול".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm