העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח היום (רביעי) כי ארגוני הטרור ברצועת עזה הגבירו כוננות מחשש שצה"ל יחזור לחיסולים הממוקדים של מבצע "מגן וחץ". גורם בפלגים הזהיר ואמר כי "התגובה לכל חיסול תעלה על הציפיות של ישראל שתופתע מהעוצמה, כאשר צעד כזה יוביל להסלמה גדולה שתשפיע על הזירות השונות".

במקביל, דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנוע, אמר היום לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיאהב" כי "המעצרים של ישראל בגדה המערבית הם ניסיון נואש לערער את רצונו של העם הפלסטיני לבלום את המהפכה ההולכת ומתפשטת בגדה המערבית". לדבריו, "המעצרים והאיומים המתמשכים נגד ההתנגדות וגיבוריה, לא ישיגו את מטרות הכיבוש, אנשינו ימשיכו במאבק הלגיטימי נגד הכובש הציוני כדי להגן על ארצנו והמקומות הקדושים שלנו. ישראל נמצאת במצב של בלבול, לאחר הפעולות בחווארה והר חברון, ואובדן ההרתעה שלה".

תקיפת בעזה במבצע "מגן וחץ". ארגוני הטרור הגבירו כוננות (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
תקיפת בעזה במבצע "מגן וחץ". ארגוני הטרור הגבירו כוננות (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

גם דובר סניף חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, שלח מסר לישראל ואמר: "ההסלמה בפעולות ההתנגדות בגדה המערבית, שמתעצמות מיום ליום, הן אינדיקציה לכישלון המצב הביטחוני של הכיבוש". חמאדה ציין כי "ההתנגדות מתגברת והיא תגובה טבעית לתוקפנות הכיבוש והמתנחלים בפעולות האכזריות שלהם על הערים והכפרים הפלסטינים. הנוער הפלסטיני ימשיך לעמוד מול המתנחלים שפועלים להרס הגדה המערבית".

מוקדם יותר היום, פעלו לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב למעצר 19 מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי ברחבי יהודה ושומרון. בפעילות הכוחות בכפרים תל, רפידה, עיזיריה, חלחול, יטא ודורא - נעצרו שבעה מבוקשים. במהלך הפעילות חשודים השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר הלוחמים שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן, איתרו הכוחות והחרימו אקדח, כלי נשק מסוג M-16, תחמושת וציוד צבאי. 

בפעילות בעיר טול כרם ובכפרים ג'בע, עתיל, צידא, סילת א חרתיה, יאמון, בורקא, סילת א דהר ובית אומר - נעצרו 12 מבוקשים. הלוחמים גם איתרו והחרימו ציוד צבאי בכפר עזון.