לפי דיווח בעיתון הלבנוני "אל אח'באר", בעוד המתווך המצרי ממשיך במאמציו למנוע את הידרדרות המצב בשטחים ולמנוע מישראל להתנקש באחד ממנהיגי ארגוני הטרור ברצועת עזה או מחוצה לה, המצרים עדיין לא מצליחים להשיג התחייבות ישראלית לא לחזור למדיניות החיסולים.

אחרי החץ 3: עסקה ביטחונית גדולה נוספת לישראל
דיוווח בלבנון: שני אזרחים רוסים נעצרו בחשד שריגלו לטובת ישראל

לפי מה שנודע לאל-אח'באר ממקורות פלסטיניים, המתווך המצרי נמצא במגעים אינטנסיביים עם הפלגים הפלסטיניים, במיוחד תנועת חמאס מחד גיסא, ועם ממשלת ישראל מאידך גיסא, במטרה למנוע התפרצות של עימות צבאי בתקופה הקרובה. המקורות חשפו כי המתווך המצרי לא השיג התחייבות מיו"ר המל"ל, צחי הנגבי, לקיים התחייבויות קודמות, שהאחרונה שבהן הושגה במאי האחרון לאחר מבצע "מגן וחץ", לא לחזור למדיניות ההתנקשויות.

הוא גם חשף כי ההתנגדות הפלסטינית הזהירה כי תגובתה לכל התנקשות תהיה "חסרת תקדים", והזהירה כי "ניסיון ליצור משוואות באמצעות התנקשויות של מנהיגים או גורמים בהתנגדות מחוץ לגדה המערבית הכבושה עשוי להיות הניצוץ שיצית קרב גדול". ובעוד היא סירבה להיענות לבקשת ישראל להפסיק את הטרור בגדה המערבית, היא אישרה כי פעולות אלו יימשכו ויסלימו באופן משמעותי ללא קשר לאיומים הישראליים, וכי עצירתן תלויה בסיום הכיבוש וההתנחלויות. על כך הגיבה ישראל בסירוב לדבר על ההתנחלות והנוכחות הצבאית הישראלית בגדה המערבית.

ארגון שמזוהה עם חמאס טוען כי שיגר שתי רקטות (צילום :רשתות ערביות)

כמו כן, תנועת חמאס הודיעה למצרים כי הקרב להתמודדות עם הכיבוש בגדה נמצא בראש סדר העדיפויות של העם הפלסטיני ופלגיו בתקופה הנוכחית, וכי הפתרון היחיד להפסקת המבצעים הוא נסיגה ישראלית מהגדה המערבית, בדומה לזה שאירע ברצועת עזה ב-2005, והדגיש כי נסיגה זו תעמוד בראש דרישות ההתנגדות במקרה של עימות צבאי חדש.

בחמאס ציינו כי "הכיבוש מאמין שאם יבצע פעולת התנקשות נגד מנהיגי ההתנגדות, הוא יוכל לשלוט על מהלך הקרב שיתפרץ", והוסיפו כי "אם ינקוט בפעולה הזו, במקום זאת של הפעלת לחץ על ההתנגדות והנהגתה, היא תמצא את עצמה עומדת בפני קרב שדרישתו העיקרית היא נסיגה מהגדה המערבית להפסקת הלחימה". באותו הקשר, מנהיג חמאס בגדה המערבית, סאלח אל-עארורי, אישר בהצהרות לעיתונות כי "ההתנגדות תימשך עד שהכיבוש והמתנחלים יגורשו מהגדה כפי שגורשו מעזה", הביע את ביטחונו כי "הגדה המערבית תחזור לדפי התהילה, תוך כדי מאבקה נגד הכיבוש וההתנחלות", והדגיש כי "איומי הכיבוש לרצוח את מנהיגי התנועה אינם מפחידים אותה", וכי האחרונים "לא ייכנעו, והולכים באותה דרך עם אנשיו", ואמר: "זה לא חדש. כל יום יש קדושים, ואנחנו בתנועת חמאס חלק מהעם, לכן אנו קדושים ועצורים כמו העם שלנו, הבתים שלנו הורסים, אנחנו נרדפים ונרדפים, וזה המצב הרגיל".

במקביל, הזרוע הצבאית של חמאס באיו"ש קיבלה אחריות לפיגוע בו נרצחו שני ישראלים בחווארה. בכרזה נכתב: "הג'יהאד שלנו נמשך והפעולות שלנו לא ייפסקו". המחבל עצמו לא בהכרח פעיל חמאס, מתווה הפיגוע - שלהם.