כלי תקשורת בסוריה דיווחו הבוקר (שני) כי ישראל תקפה לפנות בוקר את שדה התעופה בעיר חלב, בצפון-מערב המדינה. על פי הדיווח, התקיפה בוצעה מאזור הים התיכון, ממערב ללטקיה, "אשר גרמה לנזק למסלולי הנחיתה, ובעקבות כך שדה התעופה יצא מכלל שימוש".

בתוך כך, הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, הסביר: "הדיווחים הפעם על אזור חלב, שזה בדרך כלל אומר על תקיפה קצת יותר מורכבת של חיל האוויר, זה מרוחק יותר, זה נמצא בצפון של סוריה. הדיווח הוא בעיקר על שדה התעופה. שדות התעופה בכלל נמצאים על הכוונת הישראלית, בדרך כלל שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, הפעם אנחנו שומעים על חלב. זו לא הפעם הראשונה ששדה התעופה הזה מופצץ".

"הכתובת היא כמובן איראן, משלוחים שמגיעים משם על ידי חיזבאללה, בעיקר סוגיה של מערכות הגנה אוויריות, טילים מדויקים וכדומה, אבל שימו לב גם לקצבים שמתגברים לאחרונה. להערכתי, זו התקיפה השלישית שמיוחסת לחיל האוויר בסוריה בתוך פחות מחודש", הוסיף.

בשבוע שעבר, בסוריה טענו כי ישראל תקפה באזור הבירה דמשק. מרכז המעקב הסורי, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, דיווח כי התקיפה שמיוחסת לישראל כוונה למספר אתרים, בהם מחסנים ואתרים צבאיים של המיליציות הפרו-איראניות.

לפני כשבועיים, דווח באתר "ספוטניק" הרוסי כי ישראל תקפה בבירת סוריה. גורם ביטחוני אמר לרשת כי "מטוסים ישראלים שיגרו מספר טילים מעל שטח ישראל לעבר סביבת הבירה דמשק". על פי הגורם, "מערכות ההגנה האווירית של סוריה הצליחו ליירט את רוב הטילים". 

לפי מרכז המעקב הסורי, המטרות שהותקפו היו מחסני טילים של המיליציות האיראניות הממוקמים במערב הבירה. הוא דיווח על פיצוצים עזים בעקבות התקיפות. מנהל מרכז המעקב, ראמי עבד א-רחמן, שוחח עם רשת אל-חדת' הסעודית ואמר כי המחסן נהרס כליל, כשהפיצוצים נמשכו קרוב לשעתיים. לדבריו, הפיצוצים מעידים על כך שאוחסנו במחסן מאות טילים, שייתכן כי לקח חודשים לצבור את כמות הנשק הזו. א-רחמן ציין עוד כי אין עד כה מידע על נפגעים.