ראש המוסד דדי ברנע התייחס אתמול לתרחיש של העברת נשק מרוסיה לאיראן, ובדבריו שיגר איום ישיר כלפי ההנהגה האיראנית ואף הבהיר כי איראן תשלם ביוקר על טרור. חיים תומר, ראש אגף מודיעין ותבל במוסד לשעבר, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103fm והתייחס לדברים. 

סערה לאחר דברי ראש המוסד: "ההתבטאות מעידה על המצב הבעייתי מול איראן"
דריכות שיא לקראת החגים: "הפוטנציאל לפיגועים מתוחכמים עולה"
 
"ברנע דיבר חזק אתמול", אמר. "הוא איים על האיראנים שאם תימשכנה פעילויות הטרור שהם מארגנים ושולחים את שלוחיהם השונים, שזה קורה מ־2008 ללא הפסקה, הוא אומר להם שאם ימשיכו כך התגובה תהיה בטהרן ובלב טהרן. למה ראש המוסד בחר לדבר דיבור כזה חזק? זו שאלה שאני לא יכול לענות עליה. דאגנו בעבר לדבר חלש ולעשות חזק. מניח שברנע לא ידבר כך מעל במה ציבורית ללא קבלת אישור ממשרד רה"מ, אין לי ספק שרה"מ נתן את ידיו על הדיבור החזק הזה".

עוד הוסיף ואמר: "יש ניסיונות בלתי פוסקים של האיראנים לפגע באינטרסים ישראלים, זה החל לפני הרבה שנים. זה לא שאלה שהאיראנים מארגנים את הפיגועים הללו, זו עובדה קיימת. כשאתה יושב בכיסא ראש המוסד יש משהו מסתכל, יש מגעים בין הממשל האמריקני לממשל האיראני, יש גם מגעים אחרים של גורמים מזרח תיכוניים אחרים כמו ערב הסעודית עם איראן, ומצד שני המדינה הזו היא מדינת טרור לכל דבר".  

"אני מבין מאוד את התסכול העמוק שחווה אדם שרואה את כל המודיעין ומבין שמצד אחד יש ממשל אמריקני שאפילו משותף לנו ביוזמת שלום, ומצד שני אינו פועל על מנת לרסן את האיראנים", ציין תומר. "מפברואר 2008 אנחנו נמצאים במעגל בלתי פוסק של פגיעות ופגיעות נגד. האיראנים מנסים להגיב באמצעות פגיעות באינטרסים ישראלים, פחות באינטרסים אמריקניים, הם לא רוצים להסתבך עם ארה"ב, גם לא עכשיו, והם מגיבים בשורה בלתי פוסקת של יוזמות פיגוע, רובן עד עכשיו בפרופיל בינוני נמוך".

בסיום דבריו אמר: "אני חושב שברנע לא איים על האיראנים, הוא איש מספיק רציני כדי להבין שאין לזה שום משמעות. הוא איים על האמריקניים, כל הנאום שלו מכוון לארה"ב. הוא משקף ביקורת קשה על הממשל האמריקני הנוכחי, אומר לאמריקנים שיש לו חופש פעולה, ושלא מעניין אותו מה הם עושים בטהרן. הוא דיבר גם על הגרעין. בדיבור החזק שלו, הוא דיבר לוושינגטון". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm